شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۸۹
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح نخلستان در سطح ۲هزار و ۵۷۰ هکتار از باغ‌های سعدآباد آغاز شده و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته آن گفت: همچنین پیمانکار اجرای این طرح در سطح هفت هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر از نخلستان‌ها این استان نیز انتخاب و بزودی کار شروع می شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح نخلستان اصلاح رقم خرما نیز صورت می‌گیرد و نخیلاتی که نیاز به نوسازی دارند با رقم‌های جدید نوسازی می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح نخلستان در سطح ۳۴ هزار هکتار در این استان شروع شده و برای اجرای آن یکهزار و ۶۱۲ میلیارد تومان اعتبار باید صرف شود.

منوچهری در باره نهال کشت بافت گفت: یک مرکز در کشور وجود دارد که این نوع نهال را تولید می‌کرد و تاکنون همه تولیدکنندگان و بهره‌برداران با دریافت یارانه برای دریافت نهال به این مرکز معرفی می‌شدند.

وی ادامه داد: اما با اجرای برنامه‌های مشترکی بین  دانشگاه خلیج فارس با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش می‌شود بتوانیم تولید کشت بافت نخیلات را در استان بوشهر در سال‌های آینده فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر