شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۳۲۶
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت باید خلع سلاح عمومی انجام شود.

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان، با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح گفن: ایشان از پیامبران اولوالعزم هستند و آموزه های دین حضرت عیسی برابر آیات قرآن، ایمان به خدا، ایمان به آخرتف پرهیز از شرک و تثلیث، پرداخت ذکات، افاضه نماز و راهنمایی و هدایت است.

وی در بخش دیگر سخنانش به موضوع انتخابات پرداخت و با اشاره به مبنای قانونی نظارت استصوابی، اظهارداشت: در آستانه انتخابات مجلس موضوعاتی که همچون گذشته مطرح خواهند شد نظارت استصوابی شورای نگهبان است‌ که در قانون و در اصل ۹۹ آمده است و شامل تمام مراحل انتخابات از جمله رد و تایید صلاحیت کاندیداها می شود. در این مرحله وظیفه اصلی بر عهده هیات های اجرایی و نظارت است که با صداقت و  صلاحیت انقلابی و نگاه صحیح به فرایند احراز صلاحیت کاندیداها، حق الناس را در تایید افراد مومن، صالح‌، انقلابی و توانمند رعایت کنند و به تقویت اعتماد و امید عمومی برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند‌.

امام جمعه برازجان بااشاره به اجلاس سالانه نماز نیز گفت:  امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در مورد اهمیت نماز فرمودند که ما انقلاب کردیم که مسجد بسازیم ،مساجد سنگر است از روزی بترسید که مساجد خالی باشد و مقام معظم رهبری نیز بر بالا بردن کیفیت نماز در مساجد تاکید دارد. این اجلاس فرصتی مناسب  است تا جامعه اسلامی بویژه متولیان امر نماز از منویات امام خامنه ای بهره مند شوند.

مصلح در ادامه به وجود و خطرات سلاح غیر مجاز در دست مردم اشاره کرد و گفت: یکی از تهدیدات بالقوه امنیت عمومی شهرستان دشتستان وجود سلاح غیر مجاز در دستان عده ایی از مردم است که در مرحله اول باید اقدامات توجیهی و تشویقی و در مرحله دوم با اقدامات قانونی باید جمع آوری شوند که وجود سلاح در دست این افراد زمینه های ناامنی برای خود حاملان سلاح غیر مجاز و در مرتبه بعد  برای دیگران موجبات نگرانی و ناامنی را فراهم می نماید، لذا باید خلع سلاح عمومی انجام گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر