جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۲۰۴۰
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: مسئول روابط عمومی کمیته نظارت و مشارکت ستاد مقابله با کرونا گناوه گفت: درصورتیکه اصناف این شهرستان پروتکل‌های‌ بهداشتی را رعایت نکنند طبق قانون جرم انجام داده‌اند و با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بهروز شهابی افزود: چنانجه درگشت و بازرسی مشترک بهداشت محیط، اصناف و پلیس اماکن، صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصداق بارز تخلفات بهداشتی و جرم است با آنان برخورد می‌شود.

وی اظهارداشت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی ازطرف اصناف تضمین کننده سلامت آنان و همه مراجعه کنندگان به آن واحدهای صنفی است.

شهابی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت همه واحدهای صنفی ملزم به اخذکد رهگیری سلامت شده‌اند که باید انجام و  به مفاد آن پای‌بند باشند.
وی افزود: در این برهه حساس و باتوجه به شرایط شیوع بالای بیماری کرونا درسطح شهرستان، بازرسی از صنوف تشدید خواهد شد.

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا گناوه ادامه داد: مردم نقش اصلی و محوری را  در حوزه نظارت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایفا کنند.
وی افزود: واحدهای صنفی و بازاریان  اقدام پیشگیرانه در برابر کرونا همچون  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و جلوگیری از ایجاد صف را هنگام مراجعه مشتریان سرلوحه کار خود قرار دهند و چنانچه دارای بیماری خاصی هستند به محل کسب و کار خود نروند.
شهابی گفت: واحدهای صنفی تا حد امکان  به منظور کاهش مراجعه حضوری افراد از خدماتی نظیر پیک رایگان"برای ارسال کالا استفاده تا سلامتی خود و دیگر شهروندان را تضمین کنند.

وی بیان کرد: صیانت و مراقبت از سلامت مردم بویژه بر بازار با نظارت و بازرسی مستمر در دستور کار قرار گرفته و شایسته‌است با رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی تا عبور کامل از بُحران کرونا همکاری داشته باشند.

بیش از ۵ هزار مغازه در بازار گناوه مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر