جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۹۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون سه هزار و ۳۲۷ بیمار مثبت شناسایی و از این شمار ۲۲۳ تن فوت شده‌اند.

به گزار ش فکرشهر از ایرنا، فتح الله نوروزی روز دوشنبه در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان دشتستان افزود: عادی سازی و ساده انگاری بیماری کرونا باعث شیوع بیشتر این آن در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان با کمک و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع رسانی به صورت مستمر و مداوم انجام دهد تا پیک شمار بستری‌ها در تنها بیمارستان این شهرستان کاهش یابد.

نوروزی ادامه داد: در اداره‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و بهداشت فردی برای پرسنل و مراجعان به صورت کامل رعایت شود و با کارکنانی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند تا بهبودی کامل همکاری شود.

وی یکی از معضلات شهر برازجان در وضعیت بحران کرونا را عرضه و مصرف قلیان در پارک‌های شهری عنوان کرد و خواستار جمع‌آوری آنی آنها شد.

نوروزی تاکید کرد: با توجه به مصوبات ستادکرونای استان بوشهر و وضعیت قرمز شهرستان دشتستان، از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه گروه‌های شغلی ۲،۳ و ۴ فقط تا ساعت ۱۸ عصر اجازه فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین باید پایگاه اطلاع رسانی پیام آوران سلامت با همکاری گروه‌های بسیجی و فعالان اجتماعی در سطح شهر راه‌اندازی شود.

نوروزی اضافه کرد: در شهرها، شهرداران روشنایی پارک‌ها و شهربازی را خاموش کنند و تالارهای پذیرایی تا ۲۳ آذرماه تعطیل شوند و بعد از این تاریخ نیز با یک سوم فضای فیزیکی خود می‌توانند به مردم خدمات ارائه دهند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: گشت‌های مشترک نظارت مستقیم بر نحوه کار رستوران‌ها داشته باشند و عرضه مواد غذایی به صورت بیرون بر باشد و اماکن ورزشی و باشگاه های بدنسازی که تهویه مناسبی ندارند باید تعطیل شوند.

وی گفت : در پمپ‌های بنزین، اداره پست، دفاتر پیشخوان، بانک‌ها و داروخانه‌ها نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کارکنان  و مراجعان بیشتر شود.

نوروزی اضافه کرد : مراسم تشیع باید به صورت محدود برگزار شود و عصر پنجشنبه هیچ گونه مراسم تشیع در آرامستان‌ها برگزار نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از مدافعان سلامت که با تمام توان و همت با ویروس منحوس کرونا مبارزه و مردم و اصناف که با همدلی و همکاری صمیمانه به مدافعان سلامت کمک می‌کنند،  تشکر و تقدیر کرد.

ابراهیم رضایی افزود: برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری باید همه مراجع فرهنگی، رسانه‌ها، روحانیون، فعالان اجتماعی و فضاهای مجازی باید باهم همراه و همگام شوند و اعضای شوراهای اسلامی در شهر و روستا و خیران سلامت در اجرایی شدن این طرح تمام تلاش خود را به کارگیرند.

وی گفت: در این برهه از زمان، مهمترین دغدغه مدیران دولتی باید اجرای بموقع و صحیح طرح مبارزه با کرونا باشد تا با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری‌ با بخش بهداشت و درمان بتوانند این بیماری را کنترل و آمار فوتی‌ها را کاهش دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر