جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۱۱
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بوشهر از جمله استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود که آینده توسعه آن در گرو برنامه ریزی ترویج آموزش‌های مهارتی برای ارتقا و تامین نیروی انسانی ماهر است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام موسی احمدی روز دوشنبه در جریان بازدید از روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر افزود: با تامین اعتبارات ملی و استانی نخستین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی کشور تا پایان سال آینده در این استان مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد.

وی تکمیل و ساخت مراکز تخصصی فنی و حرفه‌ای در استان صنعتی بوشهر را گامی مهم در راستای پیشرفت منطقه عنوان کرد و ادامه داد: باید در عرصه فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت‌های این استان داشته باشیم تا زمینه اشتغال جوانان هموار شود.

احمدی، راه‌اندازی نخستین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در استان بوشهر را نشان از ظرفیت‌های این استان در حوزه جغرافیای کرانه‌ای دانست و تاکید کرد: جغرافیای کرانه‌ای این استان سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده با را اندازی مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر آموزش ۲۰۰ رشته حرفه مهارتی در این حوزه ارائه می‌شود و  با راه‌اندازی این مرکز ضمن ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی برای جوانان جنوب استان زمینه توسعه این شهرستان نیز فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان اشتغال‌زایی جوانان در صنعت دانست و اضافه کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در بین قشرهای جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش شود. 

مرکز ملی مهارت صنایع دریایی، بندری و شیلاتی در ردست ساخت شهرستان دیر در سه فاز تعریف شده‌است که در زمان حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای راه‌اندازی فاز نخست آن هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری افتتاح شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر