شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۴۰۱
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: برگزیدگان جشنواره مجازی حافظ خوانی ویژه شب یلدا در استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، براساس رای هیات داوران این جشنواره در بخش حافظ خوانی، کمیا اشکو، فاطمه اسماعیلی، فاطمه بحریاری و سراج الدین اکخوان در رده بزرگسال، فائزه حیدری، زهرا احمدی، هستی جوکار و شایسته حاجیانی در بخش نوجوان و پرهام زارعی، نیاز کمالی، یاسمن اشکپور، کوثر رضوی و راحیل بیات در رده کودکان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش قصه گویی، الهه اسماعیلی در رده بزرگسال و هانیه مانعی، معصومه حقیقت منش و رامتین عوض نژاد در رده کودک برگزیده شدند.

در بخش نقالی نیز بیشتر آثار دریافتی، شایسته تقدیر تشخیص داده نشد و هیات داوران تنها ستایش حیدری را در رده نوجوان به عنوان نفر برگزیده این بخش انتخاب کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا جشنواره استانی حافظ خوانی با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی و موسسه فرهنگی و هنری اندیشمندان فرهنگ ساز جنوب به صورت مجازی برگزار شد.

 حمید زارعی افزود: فراخوان این جشنواره ویژه شب یلدا در موضوع‌های حافظ خوانی شب چله، قصه گویی و نقالی و در سه رده کودک، نوجوان و بزرگسال منتشر شده بود.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی، هیات داوران ۱۸ اثر را در بخش‌های جشنواره به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

زارعی ادامه داد: این جشنواره با هدف گرامیداشت آخرین شب یلدای قرن، آشنایی و معرفی مناسبت‌ها و فرهنگ‌ها به نسل‌های جدید و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب برنامه ریزی و برگزارشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیان کرد: اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مناسبت‌های ملی و مذهبی یکی از اولویت‌های اداره است زیرا باعث ایجاد نشاط اجتماعی و رقابت سالم بین جوانان و نوجوانان می شود.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر