جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۶۴۱
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تأمین آب موردنیاز برای کشاورزی و آب شرب در استان بوشهر مشکلات جدی مواجه هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، بعدازظهر چهارشنبه عبدالکریم جمیری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اگر از قبل برای مدیریت سیلاب و روان آب‌ها فکری اساسی می‌کردیم ذخیره مناسبی برای استان بوشهر صورت می‌گرفت.

وی با تقدیر از نیروهای جهادی که در سیل اخیر با حضور در کنار مردم برای جبران خسارات تلاش کردند، اضافه کرد: به جای اینکه آب را کنترل و مهار کنیم و از آن بهره ببریم، کارهایی بدون حساب‌وکتاب و مطالعه انجام‌شده که اگر انجام نمی‌شد آب بدون ایجاد خرابی و آسیب مسیر خودش را طی می‌کرد و به دریا می‌ریخت.

جمیری اضافه کرد: جاهایی جاده احداث‌شده و پل مناسب برای آن پیش‌بینی‌نشده، همین‌ها آسیب‌زا شده‌اند و ایجاد خطر کرده‌اند، قطعاً اگر مطالعه دقیقی صورت می‌گرفت کار به اینجا نمی‌کشید.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به‌گونه‌ای تدبیر کنند که اگر قرار است هزینه‌ای انجام شود همین الان فواید آن به مردم برسد، نه اینکه منتظر بمانیم حادثه‌ای اتفاق بیفتد بعد با هزینه‌های فراوان دنبال جبران صدمات و آسیب‌ها باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر لزوم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی در حوزه طرح‌های آبخیزداری گفت: مدیران اجرایی باید با آمایش و مطالعه کارشناسی، مستندات دقیقی را در این خصوص فراهم کنند تا با پیگیری‌های نمایندگان استان اعتبارات مناسبی برای آن تأمین شود.

جمیری با اشاره به اقداماتی که در حوزه آبخیزداری در استان صورت گرفته است گفت: برای تأمین آب موردنیاز کشاورزی در حوزه شمال استان باید طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اجرا شود که البته امسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت مقداری اعتبار برای مطالعات آن تأمین‌شده ولی نیازمند اعتبارات بیشتری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی مجمع نمایندگان استان برای پیگیری در این خصوص گفت: باید توجه کرد که اگر امروز هزینه نکنیم فردا باید هزینه‌ای فراتر برای جبران آسیب‌ها پرداخت کنیم، در کنار این هزینه‌ها آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم رخ می‌دهد که به سختی قابل جبران خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر