شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۸۶۳
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش و کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان شهرستان گام‌های مهمی در زمینه احداث و بهسازی فضاهای فیزیکی و توسعه تجهیزات بهداشتی و درمانی برداشته شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم رضایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ بخش ارم و بوشکان افزود: مناطق کم برخوردار باید در اولویت حوزه بهداشت و درمان باشد تا مردم بتوانند خدمات خود را با کیفیت مطلوبی دریافت کنند و عدالت در سلامت معنا پیدا کند.

وی اضافه کرد: مرکز بستر درمان یکی از نیازهای اساسی در بخش‌های ارم و بوشکان است و با پیگیری این مساله از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امید می‌رود به زودی شاهد اجرای این پروژه باشیم.

رضایی گفت: بوشکان و ارم  به دلیل کوهستانی بودن از مناطق پرخطر است و تامین آمبولانس و احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای منطقه دهرود سفلی و روستای طلحه یکی از درخواست‌های مردم است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پی‌گیری و خرید آمبولانس مجهز به دستگاه دسی شوک و ونتیلاتور برای پایگاه اورژانس ۱۱۵ بوشکان و همچنین  توسعه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم، بوشکان، کلمه، طلحه و دهرود از اولویت‌های بخش بوشکان است.

رضایی گفت: احداث پانسیون‌های چهار واحدی ویژه  پزشکان و تامین یک دستگاه آمبولانس برای مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر موارد در دست پی‌گیری است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه تجهیزات پزشکی می تواند بر  کیفیت خدمات سلامت تاثیر گذار باشد یادآورشد: با جدیت  و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به این مهم در ۲ بخش ارم و بوشکان تلاش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با تجهیز و توسعه مراکز خدمات جامع سلامت بخش ارم اعزام بیماران به مرکز شهرستان ۳۵ درصد کاهش یافته است و امید می‌رود با توسعه بیشتر بخش‌های درمانی و استقرار پزشکان این روند کاهشی ادامه داشته باشد .

دکتر سعید کشمیری اضافه کرد: از هرتلاشی در زمینه مراقبت سلامت فردی، خدمات بهداشت عمومی یا از طریق برنامه‌های بین بخشی با هدف ارتقای سلامت حمایت می‌شود.

وی یادآورشد:  با استقرار تجهیزات پزشکی مانند دستگاه رادیولوژی، ساماندهی تسهیلات زایمانی و ساخت و تجهیز پانسیون پزشکان می‌توان مانع از مراجعت‌های اجباری بیماران برای ادامه درمان و یا بهره‌مندی از امکانات پزشکی به مرکز شهرستان دشتستان و یا استان شویم.

کشمیری تصریح کرد: مرکز تسهیلات زایمانی بخش ارم بیش از ۲ دهه سابقه فعالیت دارد و توسعه این مرکز می‌تواند در مراقبت و همچنین پیشگیری از مرگ ‌و میر زنان باردار نقش مهمی داشته باشد .

وی گفت: با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی پزشکان متخصص به صورت ماهانه در بخش ارم حضور خواهند داشت و مردم این بخش می‌توانند خدمات درمانی تخصصی خود را در منطقه خود دریافت نمایند.

کشمیری اضافه کرد: با قول نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی پروژه نیمه‌تمام کلینیک سلامت دهان و دندان تنگ ارم اجرا می‌شود و با تجهیز این کلینیک و تخصیص دندانپزشک خدمات خوبی در زمینه بهداشت و سلامت دهان و دندان به مردم این بخش ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:توزیع عادلانه پزشکان در مناطق مختلف با اولویت دهی به مناطق کمتر برخوردار و دور از مرکز استان، بهبود روند ارجاع بیمار به پزشکان متخصص، تامین تجهیزات، بهسازی و ایجاد مراکز خدمات جامع سلامت بخشی از اقدامات انجام‌گرفته در بخش ارم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر