جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۸۳۰۹۷
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: همزمان با بزرگداشت دهه فجر عملیات اجرایی پروژه بازیابی گازهای مشعل به دست متخصصان داخلی در پتروشیمی نوری واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرعامل پتروشیمی نوری روز دوشنبه در این آیین گفت: این پروژه برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی که علاوه بر خاموشی مشعل این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست ، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه حداکثر سه ساله بعد از راه‌اندازی واحد بازگردد.

 تقی صانعی افزود: قرارداد این پروژه زیست محیطی بعد از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام‌ وران منعقد شده و این شرکت ایرانی متعهد شد که پروژه زیر و فلرینگ را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و درسایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا و به بهره‌برداری برساند.

وی بیان کرد: در طرح بازیابی گازهای ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم ، گازهای هیدروکربنی‌ترش خروجی واحدهای ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین ‏سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود.‏

صانعی اظهارداشت: هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گازهای ترش مجتمع نوری،  کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گازهای ترش تولیدی در واحدهای مختلف این مجتمع  و استحصال هیدروکربنهای سنگین موجود در گاز شیرین سازی شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:در استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم هزینه و جدید در واحدهای آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صانعی افزود: همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جدا شده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود.‏

وی گفت: به رغم تحریم های ظالمانه و همه محدودیت ها ، در سال جهش تولید میزان تولیدات این مجتمع پتروشیمی تاکنون از مرز ۱۰۸ درصد عبور کرده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر