جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۸۳۲۱۳
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: فشارها و تحریم‌های آمریکا و متحدانش برعلیه جمهوری اسلامی کارساز و مثمر ثمر نبوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه درآئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان عسلویه افزود: فشارها و تحریم‌های حداکثری استکبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران اگر در هر کشور دیگری اعمال می‌شد هیچ اقدامی در آن صورت نمی‌گرفت اما در دولت تدبیر و امید با غیرت دینی و بهره گیری از توان متخصصان کارهای بزرگی انجام شده است.

وی بیان کرد: سردمداران کاخ سفید به دنبال نا امید کردن مردم هستند تا کشور را به زانو درآورند اما به لطف توان متخصصان داخلی این مهم تاکنون محقق نشده و کشور روند توسعه و پیشرفت خود را به خوبی طی می‌کند.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: به دلیل رقابت‌های سیاسی امیدها را از بین نبرید و خدمات کشور نظام و دولت را نباید نادیده گرفت چون همه این اتفاق‌ها از افتخارهای نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. 

گراوند در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه مربوط به پتروشیمی نوری گفت: این پروژه در پتروشیمی نوری براساس مصوبه دولت بوده که باید فلرها جمع آوری شوند و این اقدام ضمن پاک کردن محیط و بازگشت سرمایه قدم خوبی هم در راستای قطع زنجیره وابستگی در کشور است. 

 استاندار بوشهر اضافه کرد: پروژه بازیابی گازهای مشعل در پتروشیمی نوری یکی از مصادیق بی اثر کردن تحریم‌هاست که به دست متخصصان داخلی با هدف حفظ محیط زیست و تبدیل گازهای مشعل به محصولات ارزشمند آغاز شد.

وی ادامه داد: عسلویه و صنایع نفت و گاز مستقر در آن بعنوان یکی از افتخارات کشور به شمار می‌رود که در نتیجه خودباوری مردم به دست آمده است.

گراوند بیان کرد: یکی از خواسته‌ها و مطالبات دیرینه مردم عسلویه در مورد برطرف کردن آلایندگی‌ فلرها بود که در سفر رئیس جمهوری در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهوری دستور داد کارگروه ویژه ای برای بررسی این مشکل تشکیل و مقرر شد وضعیت فلرها ساماندهی شود. 

استاندار بوشهر افزود: ساخت بیمارستان نیروی دریایی سپاه در چاه مبارک و آغاز به کار بیمارستان جدید در عسلویه در آینده ای نزدیک، جنوب استان بوشهر را  به قطب درمان جنوب کشور تبدیل می‌کند.

گراوند یادآور شد: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ای نیز در مدت سه سال در بدترین شرایط اقتصادی کشور احداث و قرار است هفته آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به سرانجام رسیدن سد خائیز با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب را از دیگر پروژه‌های مهم و حیاتی استان بوشهر عنوان کرد که در شرایط سخت تحریمی به سرانجام رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر