شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۵۲۰
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: با دستور رئیس جمهور واکسیناسیون کرونا با واکسن اسپوتنیک وی در چند بیمارستان کشور آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران با تزریق واکسن به تعدادی از اعضای کادر درمان آغاز شد.

در این مراسم وزیر بهداشت به همراه تعدادی از معاونان خود حضور دارند.

قرار است همزمان با بیمارستان امام خمینی تهران، این واکسیناسیون در بیمارستان‌های چند استان دیگر از جمله بوشهر نیز انجام شود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد که اولین واکسن کرونا، به فرزند خودش تزریق می‌شود.

نمکی در مراسم آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا که صبح امروز با تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" به تعدادی از اعضای کادر درمان در بیمارستان امام خمینی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت‌های مستمر رئیس جمهور، همکاران وزارت خارجه، برنامه و بودجه و وزارت راه و پیگیری‌های مستمر سفرای ارجمندمان امروز مفتخریم قولی که به مردم داده بودیم قبل از ۲۲ بهمن ماه واکسیناسیون را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در ۶۳۵ بیمارستان خیریه، دولتی و مرجع که در بیماری کرونا زحمت می‌کشیدند تزریق واکسن به پرسنل آی‌سی‌یو‌های درگیر کرونا آغاز خواهد شد.

او گفت: یک نفر از این افراد که واکسن را دریافت می‌کنند پزشک نیست و آمده که بگوید همه ما فدای خاک ملت ایرانیم و آن فرد کسی جز فرزند وزیر بهداشت کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: با پشتکار و جدیت فراوان در آینده نزدیک از منابع موثق دیگری واکسن وارد کشور می‌شود و تا اخر بهمن‌ماه از منابع مطمئنی واکسن کرونا وارد می‌کنیم و به گروه‌های آسیب‌پذیر و پرسنل بهداشت و درمان تزریق می‌کنیم، افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سپس سایر گروه‌ها این واکسن‌ها تزریق خواهد شد.

حسن روحانی رییس جمهور هم در آیین آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا گفت: من اعلام کرده بودم خودم آماده هستم، اولین فردی باشم که واکسن را دریافت می‌کنم. مردم باید بدانند اگر چیزی را اعلام می‌کنیم به آن ایمان و اعتقاد داریم. اینکه فرزند وزیر بهداشت پذیرفته که واکسن را دریافت کند مهمتر است چرا که فرزند آدم از جانش عزیز تر است.

آغاز واکسیناسیون کرونا در بوشهر/ واکسینه ۲۷۰ نفر کارکنان بیمارستان‌های استان بوشهر

واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ۲۷۰ نفر از کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌های این استان زیر پوشش قرار می‌گیرند.

واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با فرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تزریق  به «پارسا نمکی» فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. 

دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در مرحله نخست به صورت داوطلبانه کارکنان شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی شامل پرستاران، پزشکان و خدمات مشمول این طرح می‌شوند.

وی بیان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا باید ۲۱ روز بعد از انجام مرحله اول اجرا شود.

کشمیری اضافه کرد: اولویت‌های بعدی دریافت واکسن از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: هیچ اجباری در تزریق واکسن وجود ندارد اما با توجه به اینکه کارکنان بخش مراقبت ویژه به صورت مستقیم در معرض خطر قرار دارند برای ایمن سازی و حفظ سلامت توصیه می‌شود افراد نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی بیان کرد: پس از ۲ ماه که همواره بستریان بخش کرونایی در استان بوشهر زیر ۱۰۰ نفر بود، امروز به ۱۱۳ نفر افزایش یافته است که از این شمار ۳۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته کشمیری بررسی‌ها در یک هفته اخیر نشان می‌دهد هر روز ۱۰ درصد به شمار بستریان در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزوده می‌شود و این روند افزایشی نگران کننده و زنگ خطری برای استان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۶ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بالا رفتن شمار بستری‌ها افزایش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به دنبال دارد به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی که در بین مردم کمرنگ شده، ضروری است. 

وی یادآور شد: در هفته‌های قبل از هر ۸۰ نفر بستری تنها ۲۰ نفر مثبت کرونایی بودند اما در زمان حاضر به لحاظ عادی انگاری صورت گرفته از سوی مردم موارد مثبت به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

کشمیری بیان کرد: با توجه به افزایش موارد سرپایی احتمال زرد شدن شهرستان‌های بیشتری در هفته‌های آینده وجود دارد به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزار نکردن هرگونه تجمع و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۹ هزار و ۶۷ نفر بود و مجموع جان باختگان ناشی از کرونا تا ۲۰ بهمن دراستان بوشهر ۸۶۳ نفر بوده است که از این شمار ۸۵۴ نفر مورد مثبت قطعی و ۹ مورد مشکوک بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر