شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۷۳۸
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: کتاب "کرونا و سالمندی" نوشته مشترک ۲ تن از پزشکان عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و گناباد و یک کارشناس ارشد پرستاری سالمندی است که با موضوع راهنمایی سالمندان، خانواده‌ها و مراقبان آنها در مواجهه با پاندمی کرونا منتشر شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این کتاب اثر مشترک دکتر "اکرم فرهادی" عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر "لیلا صادق " مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و "متینه خوشخو "کارشناس ارشد پرستاری سالمندی است و به ارائه نکات کلیدی و کاربردی درباره مواجهه این گروه سنی با بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از آن پرداخته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز شنبه در این ارتباط گفت: این کتاب در ۱۶ بخش و ۱۲۰ صفحه نوشته شده‌است و با بیانی روان و ساده به موضوعاتی چون معرفی کرونا، پیشگیری و درمان در مراکز مراقبتی، حفظ و ارتقای بهداشت روان در دوران قرنطینه، خروج از قرنطینه در مواقع ضروری و اوقات فراغت سالمندان پرداخته است.

اکرم فرهادی افزود: فعالیت‌های بدنی، تغذیه، خواب، کنترل درد، فشار خون و نکات مهم در مواجهه با مرگ در بحران کرونا از دیگر موضوع‌های این کتاب است.

وی اضافه کرد: این اثر با بهره‌گیری از منابع مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نوشته شده‌است.

فرهادی گفت: این کتاب با نظارت دکتر احمد دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به چاپ رسید.

مولفان " کرونا و سالمندی" این کتاب را به روح پاک شهدای مدافع سلامت کشور تقدیم کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر