جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۲۶۸
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: با اجرایی شدن طرح ۳۰۷۰ تاکنون ۲۳ خدمت این سازمان در این استان غیرحضوری شده‌است.

به گزارش فکرشهر، عباس دیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ باید ۳۰خدمت حضوری تامین اجتماعی به غیرحضوری تبدیل و از این طریق ۷۰ میلیون مراجعه از سوی بیمه شدگان به سازمان حذف شود.

وی بیان کرد: از این ۳۰ خدمت حضوری تاکنون ۲۳ مورد آن در استان بوشهر غیرحضوری شده که از شاخص ترین آنها پرداخت کمک هزینه ازدواج، ابلاغ الکترونیک، مفاصا حساب به واگذارنده کار و پیمانکار، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، اخذ الکترونیکی صدور مفاصا حساب، ارتقا سامانه دریافت لیست الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبه و گردش حساب بدهی‌ها و نام نویسی افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی است.

دیری ادامه داد: دریافت اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، حذف مراجعه حضوری فرزندان اثاث مستمری بگیران (ثبت هوشمند خاتمه کفالت)، درخواست‎‌های حوادث و تکمیل سوابق و دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی از دیگر خدماتی است که با اجرای طرح ۳۰۷۰ در استان بوشهر به صورت غیرحضوری به افراد زیر پوشش ارائه می‎‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر است که از این شمار ۷۷.۵ درصد به میزان ۹۸۳ هزار نفر در پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

دیری ادامه داد: از این شمار بیمه شده ۳۳۳ هزار نفر اصلی و مابقی تبعی هستند.

وی افزود: ضریب پشتیبانی (نسبت افراد بازنشسته به بیمه شده سازمان) ۱۰.۸ است که ضریبی بسیار خوب در سطح کشور است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در کشور نیز این شاخص بین ۵ تا ۶ است که این درصد وضعیت مطلوب ضریب پشتیبان در این استان را بیش از پیش نمایان می‏‌کند.

وی عنوان کرد: اکنون شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است و شماری مستمری بگیران و بازنشستگان نیز در حدود ۳۱ هزار نفر است.

دیری بیان کرد: همزمان با سراسر کشور چاپ و صدور دفترچه‌‎های درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر از ابتدای اسفندماه حذف شده‌است اما با این وجود دفترچه‎‌های کنونی تا آخرین برگ اعتبار دارند.

وی گفت: چاپ و صادر نشدن دفترچه‏‌های درمانی به منزله استفاده نکردن از دفترچه درمانی موجود بیمه شوندگان نیست و بیمه شدگان در انتخاب استفاده و یا استفاده نکردن از دفترچه‏‌های خود آازد هستند.

دیری اظهار داشت: در این ارتباط حرکت به سمتی است که دفترچه‌‏های به طور کامل حذف و خدمات سازمان به صورت الکترونیکی به جامعه هدف ارائه شود. 

وی گفت: حدود ۵ تا ۶ ماه جلوتر موضوع استحقاق دفترچه‎‌های درمانی در دستور کار قرار داشت و بیمه شده باید به سازمان مراجعه می‎‌کرد تا تاریخ تمدید روی دفترچه وی قید شود که این روند باعث مراجعه بالا به کارگزاری‌‎ها و شعبه‌‎های اقماری می‌‎شد که اکنون استحقاق آنها الکترونیکی به ۶ روش پیامکی  و اینترنتی انجام می‌‏شود.

دیری یادآور شد: در برهه‌‎ای مطالبات مراکز درمانی و پزشکان و داروخانه‎‌ها ازسازمان تامین اجتماعی چندین بار روی همه انباشته شد و در برخی موارد منجر به فسخ قرارداد آنها با سازمان می‏‌شد که اکنون پرداخت‌‎ها بروز است.

وی افزود: در بحث نسخه الکترونیک مرکزهایی که از این نوع نسخه استفاده می‎‌کنند ۹۰ درصد از هزینه‌‎ای که باید از سازمان دریافت کنند را بعد از ارائه خدمات دریافت و ۱۰ درصد مابقی نیز تا پایان ماه پرداخت می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر اکنون ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری و هشت کارگزاری فعال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر