شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۸۴۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: عادی انگاری مردم در خصوص کرونا باعث افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در دو هفته گذشته در شهرستان شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان ضمن تقدیر از تلاش و ایثار کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: تاکنون هزار و ۲۵۰ نفر در شهرستان مبتلا به بیماری کرونا شده و ۷۸ نفر نیز بر اثر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان فوت کرده‌اند.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نزدن ماسک توسط مردم و صنوف، شاهد افزایش مبتلایان، فوتی‌ها و بحرانی شدن شهرستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر بستری‌های کرونایی در کل کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در خصوص خطرات دورهمی‌های خانوادگی توسط همه دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی صورت گیرد.

رفیعی پور ادامه داد: تالارهای عروسی فقط مجاز به رعایت محدودیت‌های مدعوین بوده و حق برگزاری مراسم خارج از شهرستان را نداشته و تالارهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

فرماندار تنگستان افزود: روز بازارها توسط شهرداری‌ها و بهداشت و درمان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت لازم صورت گیرد. گشت‌های مشترک بهداشت و درمان، صمت، اتاق اصناف و تعزیرات از صنوف بیشتر و با متخلفین برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نصب چادر در سواحل ممنوع است و شهرداران و دهیاران با نصب بنر اطلاع رسانی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری چادرهای برپا شده در سواحل اقدام کنند.

رفیعی پور بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان نسبت به انجام آزمایش PCR ملوانان ( در زمان ورود و خروج ) اقدام کند.

فرماندار تنگستان گفت: برگزاری تجمعات عزا و عروسی شهرستان را به سمت بحرانی شدن می‌کشاند، لذا از شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بزرگان، روحانیون ومعتمدین شهرها و روستاها استدعا داریم اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم برگزاری مراسم تشییع، ترحیم، عروسی و هرگونه تجمع که باعث افزایش بیماری کرونا می‌شود به عمل آورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر