شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۵۰۶۲
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: عامل انتشار بوی بد در روستای بستانو شهرستان عسلویه که نگهداری میعانات گازی در یکی از نیروگاه‌های منطقه است باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست، فرهاد قلی نژاد بیان کرد: در روز‌های اخیر انتشار بوی نامطبوع در روستای بستانو عسلویه موجب اعتراض مردم شده بود که در بررسی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه مشخص شد منشاء ایجاد بو، ذخیره سازی میعانات گازی در یکی از نیروگاه‌ها است.
 
وی افزود: این نیروگاه بدون گرفتن مجوز زیست محیطی، میعانات گازی را برای مصرف به عنوان سوخت ذخیره سازی کرده که این اقدام غیر قانونی  موجب انتشار بوی بد شده بود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: به این نیروگاه اخطار داده شد که در ۴۸ ساعت میعانات را از محل خارج و آلودگی بو را برطرف کند، در غیر این صورت موضوع از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: هیچ واحد صنعتی اجازه ندارد محیط زیست را آلوده و بهداشت عمومی شهروندان را تهدید کند و هرگونه آلودگی محیط زیست جرم است.
 
قلی نژاد عنوان کرد: باید قبل از هرگونه اقدام در صنایع هماهنگی لازم صورت گیرد و مجوز زیست محیطی صادر شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: دیگر هیچ کوتاهی در عسلویه پذیرفته نیست و سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت وفق قوانین و مقررات از حقوق شهروندان در برخورداری محیط زیست سالم دفاع خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر