شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد و گفت: از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود...
کد خبر: ۸۵۰۹۹
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد و گفت: از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی اظهار داشت: از فردا شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که روز چهارشنبه به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان، از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوب شرقی در سواحل و فراساوزشحل شمالی و مرکزی استان و از جمعه شب تا اوایل روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید تا بسیار شدید شمال غربی بر روی دریا و سواحل، خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود در روز شنبه سرعت وزش باد روی دریا گاهی به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا حدود سه متر افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط بویژه نقاط مرتفع و شرقی استان بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: از ظهر روز چهارشنبه تا روز یکشنبه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید (بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت) و مواج و طوفانی شدن دریا، ارتفاع موج در نزدیک ساحل گاهی تا دو متر و دور از ساحل گاهی ۲.۵ تا سه متر می‌رسد.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر