شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۲۹۲
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: امام جمعه موقت بندر دیر گفت: مسئولان تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی حل و نظارت بر بازار در تولید و توزیع تقویت شود تا گرانی‌های افسارگسیخته و بی منطق کنترل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: اسلام سیاسی که ایران اسلامی آن را به وجود آورده آماج حملات دشمن است.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه این انقلاب عزیز ما در واقع بعثت دوباره اسلام است، افزود: طبیعی است حوادثی که برای پیامبران پیش آمد اینجا هم تکرار شود و اشرار عالم مقابل این انقلاب صف آرایی کرده‌اند و جمهوری اسلامی هم مقابل آنها ایستاده است.

وی با اعلام اینکه برای مواجهه با دشمن به بصیرت و صبر و استقامت نیاز داریم، عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم که خطرناک‌تر از جنگ سخت است، دو هدف ناامیدی جامعه و تحریف حقایق را دنبال می‌کند.

بحرانی با تبریک سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: شهدای ما با الهام از امام حسین (ع) برای دفاع از دین و نظام دینی جانشان را فدا کردند و خانواده‌های شهدا هم با الهام از حضرت زینب (س) در این راه ایثار و صبوری و به شهادت فرزندشان افتخار و در این راه استقامت کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا چراغ‌های انقلاب و هر شهید سنگر دفاع از انقلاب است، تاکید کرد: امنیت و استقلال ما به برکت خون شهدا است و تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا وظیفه‌ای دینی، اخلاقی و اسلامی است.

خطیب جمعه دیر با انتقاد از سو استفاده از نام شهدا، گفت: متأسفانه برخی از نام شهدا برای رسیدن به اغراض سیاسی خود استفاده می‌کنند و اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و کسی برای حمایت از فرد خاصی که قرار است مثلاً در انتخابات آینده شرکت کند به دروغ خود را نماینده مردم شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا معرفی می‌کند که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و خود خانواده‌های شهدا که شایسته‌ترین افراد برای دفاع از شهدا هستند هم اجازه ندهند کسی از نام و جایگاه شهید سو استفاده کند.

وی بیان داشت: از فرصت‌های نورانی ماه شعبان برای توسل به ائمه علیهم السلام استفاده شود و خانه‌ها و درب منازل و بازار و کوچه‌ها را نورافشانی کنیم و شادی خوشحالی خود در این ایام به نمایش بگذاریم و برای نیمه شعبان آماده کنیم.

امام جمعه موقت بندر دیر درباره مشکلات معیشتی جامعه، یادآور شد: کسانی که دست اندار کار هستند در دولت، نگاهشان به درون و توانایی‌های داخلی باشد و مشکلات اقتصادی حل و نظارت بر بازار در تولید و توزیع تقویت شود تا گرانی‌های افسارگسیخته و بی منطق کنترل شود.

بحرانی با اشاره به آغاز ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: افراد صلاحیت داری که دغدغه خدمت به مردم و حل مشکلات دارند، ثبت نام کنند و در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی یک نظارت انقلابی داشته باشد، یادآور شد: اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در برخی شوراهای کشور اتفاق افتاد، انتظار مردم را از هیئت‌های نظارت بالا برده است که امیدواریم هم حیثیت افراد حفظ شود و هم بدون هیچ گونه تسامحی صلاحیت‌ها بررسی شود و افرادی که شایسته هستند و توانایی دارند و اصل نظام و ولایت را قبول دارند مورد تأیید باشند.

وی به سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی اشاره و خاطرنشان کرد: این دیدار به منظور تقدیر از حمایت مرجعیت عالی شیعیان عراق از مسیحیان این کشور بود که در زمان حملات داعش مورد هجوم قرار گرفتند.

بحرانی تاکید کرد: همه این اتفاقات مرهون رشادت‌های سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان هست و اینکه این دیدار در کمال امنیت شکل می‌گیرد بخاطر نیروهای حشد الشعبی و همرزم شهید سلیمانی است.

بحرانی درباره عقب نشینی طلبکارانه اروپایی‌ها از قطعنامه ضدایرانی، گفت: بسیار ساده انگاری هست که فکر کنیم اروپایی‌ها از مواضع خود عقب نشینی کرده‌اند چرا که آنها هم دشمن ما هستند و گاهی نقش پلیس خوب و گاهی پلیس بد بازی می‌کنند.

وی افزود: نباید از این مسئله غفلت کرد که این عقب نشینی آنها از پیش نویس قطعنامه محصول مقاومت و وحدت داخلی، مواضع حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، طرح اقدام راهبردی مجلس و همراهی دولت است.

امام جمعه موقت بندر دیر بیان کرد: متأسفانه برخی ظاهراً هنوز دل به مذاکره خوش کرده و دلتنگ مذاکره هستند تا در ادامه آمریکایی‌ها گستاخ شوند؛ واقعاً مایه تأسف هست که چرا برخی خود را مقابل آمریکایی‌ها ذلیل می‌بینند و در کشور موجب دوگانگی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر