شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی باد شدید و گرد و غبار در استان گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم است...
کد خبر: ۸۵۸۸۷
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی باد شدید و گرد و غبار در استان گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی بر روی دریا و در سواحل استان تا روز شنبه هفته آینده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: بنابراین خلیج فارس در این مدت در برخی از ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین طی این مدت با وزش جریانات جنوبی ضمن ایجاد گردوخاک در برخی نقاط، دمای هوا نیز در سطح استان به طور نسبی از مقادیر بالایی برخوردار است.

مساعدی بیان کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت شنبه با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، و تداوم وزش بادهای شدید شمال غربی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، مجدداً ضمن ایجاد گردوخاک در سطح استان، سواحل استان نیز مواج و طوفانی خواهد شد.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط باد و گردوخاک و در برخی مناطق نیمه شمالی استان گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی ساعات از وقت امروز تا تا اوایل شب بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۲ متر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر