شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۱۲۲
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) بندرریگ گفت: در سال گذشته با اعطای ۵۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی، ۱۷۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در این بخش فراهم شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرسول امینی فر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال یکی از سرفصل‌های مهم این نهاد است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته درسال گذشته با پرداخت تسهیلات اعطایی به مددجویان گام‌های خوبی در این بخش برداشته شد.

وی افزود: دامپروری، دامداری، خدمات (کسب وکار) و  صیادی از عمده فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته است.

رئیس کمیته امداد بندر ریگ گفت: در این مدت ۵۶ خانوار در حوزه آموزش اشتغال دیدند و به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال در این حوزه درقالب بسته‌های تشویقی کاریابی و کارفرمایی پرداخت شد.

امینی فر اظهارکرد: اشتغال، مسکن ، حمایت، فرهنگی و مشارکت‌های مردمی از سرفصل‌های مهم کاری این نهاد است.

وی به خدمات ارایه شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی ۲۲ واحد مسکونی درقالب تفاهم نامه کمیته امداد و استانداری بوشهر، تعمیر  ۳۰ واحد مسکونی به ارزش ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، گاز کشی به  ۵۱ خانوار مددجویی به ارزش ۶۶۳ میلیون ریال از عمده فعالیت‌های این نهاد در سال ۹۹ است.

امینی فر ادامه داد: پرداخت وام قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت به تعداد ۱۴۲ فقره و به میزان  ۱۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال، توزیع جهیزیه به ۱۹ نوعروس به ارزش ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و لوازم ضروری شامل یخچال، آبگرمکن و بخاری گازی به ارزش یک  میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال و کمک هزینه درمان به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باز خدمات ارایه شده به مددجویان تحت پوشش در سرفصل حمایتی است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ریگ به اقدام‌های صورت گرفته در سرفصل فرهنگی  اشاره کرد و گفت: کمک هزینه و بسته تحصیلی به ۱۸۷ دانش آموز به ارزش ۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال و شهریه تحصیلی دانشجویی برای ۲۰ دانشجو به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال از عمده خدمات ارایه در این حوزه شده‌است.

وی بیان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی به ارزش سه میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال درقالب کمک‌های نقدی اکرام ایتام و محسنین و کمک‌های مردمی از محل صدقات به ارزش ۸۶۵ میلیون ریال در سال ۹۹ جمع آوری شد.

امینی فر یادآورشد: یکهزار و ۱۲۰ خانوار مددجو با جمعیت ۲ هزار و ۳۵۰ نفر تحت حمایت این اداره هستند که در سال ۹۹ هفت میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال مستمری دریافت کردند.
 
رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) بندرریگ از رهنمودها و حمایت و پشتیبانی امام جمعه  بخشدار، خیرین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا برای مساعدت به نیازمندان و اجرای ماموریت‌های این نهاد تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر