جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: فعالیت دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان از شنبه ۲۸ فروردین به مدت یک هفته محدود می‌شود...
کد خبر: ۸۷۰۷۸
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: فعالیت دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان از شنبه ۲۸ فروردین به مدت یک هفته محدود می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند بیان کرد: با توجه به ورود ویروس جهش یافته به کشور و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عادی انگاری، خرید‌های پایان سال، دید و بازدید‌های پایان سال و شرکت در مراسم‌ها و جشن‌ها باعث روند صعودی مبتلایان و بستری‌ها شده است و استان بوشهر نیز همانند سایر نقاط کشور وارد موج چهارم و در وضعیت قرمز و بسیار خطرناک کرونایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و چنانچه سیر صعودی با این شیب ادامه یابد زیرساخت‌های درمانی موجود پاسخگو نبوده و استان دچار بحران خواهد شد.

استاندار بوشهر و رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تاکید کرد: با این شرایط مهار و کنترل بیماری اهمیت ویژه‌‏ای دارد و مقابله با آن نیازمند عزم همگانی است.

وی افزود: بر همین اساس محدودیت‌های کرونایی در اداره‌ها افزایش می‌یابد و از شنبه ۲۸ فروردین ماه به مدت یک هفته دستگاه‏‌های اجرایی مرکز شهرستان‏‌های قرمز این استان با یک سوم ظرفیت نیرو‌های خود فعالیت خواهند کرد.

گراوند ادامه داد: همچنین با توجه به تشدید اعمال محدودیت‏‌های ورود و خروج در شهر‌های قرمز، سایر کارکنان غیرساکن به مدت یک هفته حق مراجعه به دستگاه مرتبط را ندارند.

وی گفت: با توجه به ضرورت کاهش ترددها، مدیران دستگاه‌‎های اجرایی با توجه به اختیار پیش‌بینی شده در مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ باید در هفته آینده نسبت به کاهش حضور کارکنان به کمترین میزان ممکن و تعطیلی واحد‌های غیرضروری در اداره‌ها و ارائه نشدن برخی خدمات فاقد فوریت که باعث تردد و تجمع ارباب رجوع می‎شود، اقدام کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین در هفته آینده تمامی نشست‌‎ها، ماموریت‎ها، بازدید‌های مدیران و کارکنان اداری به مرکز استان‌‎ها و شهرستان‎ها لغو شده است.

وی افزود: در همین زمینه نسبت به ارائه خدمات از طریق میز خدمت و عدم حضور مستقیم ارباب رجوع در تمامی اتاق‌ها و واحد‌های داخلی هر دستگاه تاکید می‎شود.

گراوند عنوان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی و نیرو‌های نظامی و انتظامی از شمول این بخشنامه مستنثی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر