شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۹۹
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارک گفت:حضرت علی(ع) معلمی بزرگ است برای کسانی که قصد راهیابی به بینش والای دینی دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، شیخ احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت جزیره خارک، به مناسبت سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام گفت: تربیت ایشان از بدو طفولیت با نبوت و رسالت بود. طبق اخلاق نبوی رشد نمود؛ فهم او برگرفته از اصل دین و آموزگارش نبی مکرم اسلام بود. طبیعتاً باید سرانجام حیات دنیوی ایشان با شهادت گره می‌خورد. و ایشان سراپا لیاقت بودند.

شیخ احمدرضا کنعانی افزود: سبک زندگی ایشان بر محور سادگی، قناعت، بخشش و جوانمردی بود. از ضعفا حمایت می‌کرد. محور عدل و انصاف بود.

امام جمعه اهل سنت جزیره خارک سپس به بیان فضائل امام علی علیه السلام پرداخت و گفت: در عین قدرت خصلتی مردانه داشت. همراه و حامی نبوت بود؛ کاتب وحی و عالم امت اولیه اسلام بودند. کسی بود که لیاقت جامه رهبری جامعه بر تن ایشان زیبنده بود و از عالمان صحابه به شما می‌رفت. اسلام عملی در رفتار ایشان تفسیر و تبیین شد. تاریخ زندگی ایشان معلمی است بزرگ برای کسانی که قصد راهیابی به بینش والای دینی را دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر