جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۰۵۱
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۵۵۲ نفر در این استان برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نام‌نویسی کردند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: تعداد شرکت کنندگان بوشهری در سالی که به عنوان پایتختی قرآن کریم مزین شده است، نسبت به دوره گذشته در سال ۹۹، به میزان ۸ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: مسابقات قرآن کریم باید در مرحله شهرستانی و استانی تا پایان شهریور ماه برگزار شود که در زمان حاضر در حال برنامه‌ریزی هستیم و زمانبندی برگزاری مسابقه به زودی به شرکت‌کنندگان اطلاع رسانی می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان بوشهر هستند، گفت: تجهیزات لازم فراهم شده است و تلاش می‌شود در راستای پیشگیری از ایجاد تجمع مسابقات در تعداد حوزه‌های بیشتر و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: این مسابقات در ۲ بخش خانم‌ها و آقایان و در رده سنی بالای ۱۸ سال، در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می ‎شود.

وی یادآور شد: رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء در دو بخش بانوان و آقایان تنها در مراحل شهرستانی و استانی و رشته‌های دعاخوانی و همسرایی و همخوانی قرآن هم در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شوند.

مهلت شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ساعت ۲۴ شب گذشته به پایان رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر