شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهر برازجان مرکز این استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۵۱.۸ درجه سانتیگراد، گرم ‎ترین نقطه کشور بود...
کد خبر: ۹۰۲۱۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهر برازجان مرکز این استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۵۱.۸ درجه سانتیگراد، گرم ‎ترین نقطه کشور بود.

به گزارش «فکرشهر»، محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت بندر امام حسن دمای ۵۰.۶، اهرم و خورموج، دیلم و دیر نیز دمای ۵۰ درجه را تجربه کردند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای گناوه و عسلویه ۴۲ و بوشهر ۳۹ درجه بود و در این مدت عسلویه نیز با ۲۸ درجه کمترین میزان دما را تجربه کرد.

انصاری ادامه داد: پیش‎‌بینی شده شرایط افزایش دمایی در بوشهر تا سه‌‏شنبه هفته جاری تداوم داشته باشد.

وی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعت‌‏ها به سبب وزش بادهای شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی این استان دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری اظهار داشت: در این مدت در برخی از نقاط استان بوشهر احتمال خیزش گردوخاک همراه با وزش باد نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، طی ساعت‌‎هایی با وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در نواحی جنوبی با مه صبحگاهی پیش‏‎‌بینی می‌شود.

انصاری اضافه کرد: در این مدت جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت پیش‏‌بینی شده‌است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر وقت ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد، مد اول ۰۷:۰۲ ، جزر دوم ۱۴:۴۱ و مد دوم ۱۹:۵۲ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر