شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۵۴
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهرگفت: منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی این استان در اجرای طرح‌های زیست محیطی توسعه فضای سبز شهری و روستایی در کنار سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مظفری روز سه‌شنبه در جمع فعالان حامی طبیعت استان بوشهر، اظهار کرد: مردم می‌توانند بهترین مدافعان محیط زیست و توسعه فضای سبز باشند و سازمان های فعال زیست محیطی استان در این راستا مورد حمایت استانداری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای هماهنگ طرح‌های جنگلانه و حامی طبیعت و من جنگلبان هستم از سوی سمن‌های زیست محیطی شهرستان‌های گناوه و دیلم، افزود: این طرح‌های موثر در راستای توسعه فضای سبز باید در سراسر این استان صورت گیرد و دفتر اجتماعی استانداری نیز آمادگی دارد از اجرای این طرح‌ها حمایت کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اضافه کرد: تا کنون در قالب این طرح‌ها، صدها نهال با همکاری مردم در فضاهای حاشیه‌ای روستاهای گناوه و روستای عامری دیلم کاشته شده‌است.

مظفری گفت: امروزه توسعه فضای سبز در دنیا از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی کشورها به شمار می‌رود و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته فضاهای سبز ملی در ایران در معرض خطر قرار گرفته است، لازم است برای ارتقای سرانه فضای سبز استان بوشهر تلاش شود.

وی با بیان اینکه فضای شهری استان بوشهر از نظر سرانه فضای سبز فقیر است، تاکید کرد: لازم است شهرداری‌ها در مشارکت با سازمان‌های مردم نهاد این استان به اجرای طرح‌های مشابه در سطح شهرها بپردازند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در قالب طرح "هر خانه یک درخت" با همکاری مردم در همه شهرهای استان بوشهر اقدام به درختکاری شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد غنای فضای سبز شهری استان باشیم.

استان بوشهر در زمان حاضر ۲۶ سازمان مردم نهاد ثبت شده محیط زیستی دارد که در زمینه‌های آموزش، محیط زیست شهری، حیات وحش، توسعه پایدار روستایی، جوانان، محیط زیست دریایی، کوهستان، تالاب، ایمنی و محیط زیست و علمی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر