شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۵۹
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: هیات دولت برای جبران خسارات ناشی از زلزله ۲۹ فروردین امسال در این شهرستان با اختصاص ۲۳۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال موافقت و مصوب کرده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب نامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان بوشهر را ابلاغ کرده است.

وی اظهارداشت: هیات وزیران  در جلسه ۱۶ تیر امسال به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه ، با تخصیص مبلغ ۲۳۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال  به ترتیب مبلغ ۸۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور بازسازی بخش‌های خسارت‌ دیده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی ناشی از زلزله گناوه  به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موافقت کرد.

مهرجو افزود: این اعتبار در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوطه هزینه شود.

وی بیان کرد: بر اساس جدول ارایه شده  جهت احداث ۲۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و ۱۶۰ واحد روستایی به ازای هر واحد به همین میزان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پرداخت کمک بلاعوض جهت تعمیر ۶۱ واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، کمک هزینه اسکان موقت  ۲۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و کمک هزینه اسکان موقت ۱۶۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر تسهیلات درنظرگرفته شده بوده  که دستگاه اجرایی آن بنیاد مسکن است.

فرماندار گناوه گفت: مبلغ  ۱۵ میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در این شهرستان مصوب شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین امسال در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که منجر به تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر