شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۲۰
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: فرماندارگناوه گفت: بهزیستی این شهرستان برای جذب و جلب مشارکت‌های مردمی و خدمات رسانی به مددجویان، با انرژی و توان بیشتری تلاش و همت کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در دیدار با رئیس و کارکنان بهزیستی این شهرستان افزود: اگرچه دولت تدبیر و امید خدمات و کارهای بزرگی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ارایه داده است، اما باتوجه به شرایط و اوضاع اقتصادی ، باید از طرق دیگر به این قشر کمک شود.

فرماندارگناوه گفت: باتوجه به اینکه خیرین شهرستان همواره در کارهای عام المنفعه پیشگام و پیشقدم بوده‌اند، اگر بدانند مددجویان بهزیستی نیاز به کمک دارند، پای کار خواهند آمد و انتظار داریم این نهاد از این ظرفیت استفاده کند.

وی اظهارداشت: درصورتی‌که بهزیستی از ظرفیت خیرین استفاده کند، می‌تواند خدمات بهتری به مددجویان تحت پوشش از جمله در تامین موادغذایی، مسکن و بهداشت ارایه دهد.

مهرجو افزود: بهزیستی در انجام وظایف و ماموریت‌های سنگین محوله باتوجه به گروه‌های خاص تحت پوشش، نیاز به تشکیلات خوب و بودجه مناسب دارد تا خدمات باکیفیت و بهتری ارایه دهد.

فرماندار گناوه بیان کرد:  گروه‌های تحت پوشش بهزیستی خاص هستند و نیاز به خدمات رسانی خاص دارند که در این ارتباط رئیس و کارکنان این نهاد در شهرستان  ایثارگرانه و دلسوزانه تلاش می‌کنند.

رئیس بهزیستی گناوه گفت:  یکی از برنامه‌های اولویت دار بهزیستی شهرستان جلب و جذب مشارکت‌های مردمی معطوف شده است و در این ارتباط سال گذشته ۱۱۴میلیون تومان از همین محل جمع آوری شد  که  از این مجموع  ۶۴ میلیون تومان به درمان و کمک هزینه معیشتی  و ۵۰ میلیون تومان هزینه کمک به ساخت مسکن مددجویان اختصاص یافت.

مینا شهابی اظهارداشت: سه مرکز مثبت زندگی تحت نظارت این اداره فعالیت می‌کنند و کار خدمت رسانی به مددجویان مستمری بگیر را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: چهار مرکز توانبخشی و حرفه آموزی، یک مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان، دو مرکز مشاوره، یک کمپ ترک اعتیاد، یک موسسه خیریه، سه پایگاه سلامت اجتماعی، یک پایگاه سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال و یک پایگاه غربال‌گری شنوایی نوزادان و شیرخواران ازدیگر مراکز تحت نظارت بهزیستی در سطح این شهرستان هستند.

رئیس بهزیستی گناوه ادامه داد: اعطای ۹۸ فقره تسهیلات خود اشتغالی به  مبلغ  چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و کمک هزینه و مشارکت در ساخت مسکن  ۱۶ مددجو از عملکرد این اداره در سال ۱۳۹۹ است.

وی افزود:  پرداخت هزینه‌های درمان، معیشت، مناسب سازی خودرو و منزل، اندام مصنوعی، خدمات توانپزشکی، ایاب و ذهاب، لوازم ضروری منزل، کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی، کاشت حلزون، خرید سمعک و باطری سمعک، درمان زنان باردار و شیرده، سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار و ودیعه مسکن و کمک هزینه فرزندان دو قلو از عمده کمک‌های موردی به مددجویان و توانخواهان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته است.

وی یادآورشد: بهزیستی شهرستان سه هزار و ۸۹۲ مددجو را تحت حمایت قرار داده است که از این مجموع یکهزار و ۱۰۸ نفر مستمری بگیر هستند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر