سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروز کرونا ۱۵ بوشهری را با کام مرگ کشاند و رکورد زد که یکی از فوتی‌ها کودکی ۶ ساله بوده است...
کد خبر: ۹۳۸۷۷
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: امروز کرونا ۱۵ بوشهری را با کام مرگ کشاند و رکورد زد که یکی از فوتی‌ها کودکی ۶ ساله بوده است.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد) ۷۸۲ نفر است که ۱۹۱  بیمار جدید هستند و در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.
 
وی تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را ۵۴ نفر عنوان کرد که ۲۳ نفر از آن‌ها در وضعیت حاد کرونایی قرار دارند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۱۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: ۵ آقا با ۸۸، ۸۵، ۶۵، ۴۷ و ۳۵ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای کبدی، مغزی، کلیوی و دیابت، ۵  آقا با ۹۰، ۸۱، ۶۳، ۵۵ و ۵۳  سال سن بدون سابقه بیماری، ۳ خانم با ۷۱، ۶۰، ۵۹ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون، خانمی ۶۳ ساله بدون سابقه بیماری و کودکی ۶ ساله با سابقه بیماری سرطان فوت کردند.
 
وی عنوان کرد: خوشبختانه در همین مدت ۱۸۴ بیمار باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد  ۱۲۰ نفر کرونا مثبت قطعی بوده‎اند.
 
دکتر کشمیری گفت: از آغاز شیوع کرونا تا کنون ۶۸ هزار و ۶۱۴ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به هزار و ۴۶۳ نفر رسیده است.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: سوش جدید بیماری می‌تواند علاوه بر رنج سنی بالا رنج سنی پایین را هم درگیر کند.
 
وی بیان کرد: تنها راه مقابله و کنترل این بیماری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، لغو تمامی مراسم اعم از عزا و عروسی، و همچنین دورهمی‌ها و مسافرت‌ها است.

آخرین آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در عین حال از دیروز تا امروز(۱۳ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶۳  نفر از آنان بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر