سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۹۰۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: شماری از نمایندگان مردم شهرستان دیر روز چهارشنبه در نشست با فرماندار این شهرستان و مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خواستار رسیدگی به کمبودهای درمانگاه تامین اجتماعی این بندر شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، به گفته این معتمدان در زمان حاضر بیش از ۷۰درصد از مردم شهرستان دیر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند به همین دلیل تجهیز و ارتقای این درمانگاه از سطح یک به تخصصی و شبانه روزی کردن آن ضرری است.

درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر شامل آزمایشگاه، داروخانه، پذیرش، بخش های اداری، اتاق معاینه و مطب های پزشکی و دندانپزشکی با صرف ۲۶۵ میلیارد ریال ساخت و تجهیز و در شهریور ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

یکی از معتمدان شهر دیر در این نشست گفت: جمعیت شناور این شهرستان بالای ۱۰۰ هزار نفر است که خواسته اصلی آنها ارتقای این درمانگاه به کلینیک تخصصی و شبانه روزی است.

بهرام درویشی افزود: بیشتر مردم زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان از اقشار زحمت کش و ضعیف جامعه هستند که در گرمای بالای ۵۰ درجه به امرار معاش مشغول هستند و می‌طلبد، مسئولان به فکر تکمیل تجهیزات درمانی این درمانگاه باشند.

وی گفت: از مدیر درمان تامین اجتماعی انتظار داریم در این ارتباط نامهای به مرکز کشور ارسال کند و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به اتفاق نماینده معتمدان این شهرستان آن را در تهران پیگیری کند.

کرم ابراهیمی یکی دیگر از معتمدان شهر دیر گفت:  میانگین افراد مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی در ماه بیش از ۱۳ هزار نفر است که ارتقای سطح درمانگاه ضروری است.

وی افزود: در شهر دیر هیچ مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی وجود ندارد و شبانه روزی کردن درمانگاه تامین اجتماعی یکی دیگر از خواسته های مردم این شهرستان است.

یکی از پزشکان شهر دیر گفت: با وجود تلاش های زیاد در زیرساخت های بهداشتی و درمانی هنوز این شهرستان در بخش درمان محروم است.

عبدالخالق بحرانی افزود: در زمان حاضر مردم برای درمان خود راهی سایر شهرستان ها می‌شوند که برای آنان هزینه‌های گزافی در بردارد.

وی گفت: هزینه نسخه نویسی برای یک بیمار کرونایی در مرحله ابتدایی ۱۵ میلیون ریال است و مردم در تامین یک آمپولکرونا در فشار هستند.

این پزشک دیری بیان کرد: ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی به مرکز شبانه روزی و تخصصی برای این شهرستان ضرورت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی دیر در شان مردم است اما نیاز به ارتقا دارد.

احمد آخوندی افزود: مستقل بودن این درمانگاه یکی از خواسته های اصلی مردم است و در شرایط کرونایی شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی دیر کمک بسیار بزرگی برای درمان مردم این شهرستان است.

سرپرست درمانگاه تامین اجتماعی دیر گفت: میانگین مراجعه کنندگان به این درمانگاه در هر ماه ۱۲ هزار نفر است.

علی ربانی زاده افزود: در زمان حاضر ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی گفت: ساختمان این درمانگاه در شان مردم شهرستان است که با توسعه مرکز رضایت مندی شهروندان فراهم می شود.

فرماندار دیر گفت: این فرمانداری برای تخصصی و شبانه روزی شدن این درمانگاه حاضر به هرنوع همکاری است.

کریم علی حسنی افزود: دولت تسهیلات ویژه‌ای برای قشر محروم جامعه فراهم کرده اما براساس شاخص ها، خدمات دهی‌ها کاهش پیدامی کند.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی دراستان بوشهر بخشی از مشکلات این درمانگاه برطرف شود.

فرماندار دیر بیان کرد: همچنین با راه‌اندازی رادیولوژی درمانگاه و حضور پزشکان متخصص بیمارستان در این درمانگاه رضایت مندی مردم فراهم می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: برای درمانگاه شهرستان دیر طرح توسعه تجهیزات و امکانات درمانی در نظر گرفته شده است.

سید جواد رکاب پور افزود: گام اول برای ارتقای این درمانگاه، ایجاد تشکیلات جدید برای خدمات دهی مطلوب درمانی است.

وی گفت: در زمان حاضر درمانگاه دیر مستقل است و در نظر داریم که همه درمانگاه‌های تامین اجتماعی در استان بوشهر از نظر مالی و اداری باید مستقل شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی دیر حق اجتماعی مردم است و تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا این درمانگاه ارتقا یابد اما این ارتقا باید براساس عملکرد درمانگاه و افزایش مراجعه کنندگان باید باشد.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن دغدغه‌های مردم شهرستان دیر مکاتبه ای با مرکز انجام می‌شود تا با دست باز طرح توسعه برای درمانگاه دیر تعریف کنیم.

شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر واقع است و شغل بیشتر مردم این شهرستان صیادی و کشاورزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر