شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۹۵۲
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: فرماندارگناوه گفت:اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای گناوه و ریگ ساز و کاری تعریف کنند که در تصمیم‌گیری‌ها از خرد جمعی، صاحب نظران و دلسوزان و نخبگان استفاده و بهره ببرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز پنجشنبه در آیین تحلیف و آغاز بکار شورای ششم شهرهای گناوه و ریگ با حضور اعضا افزود: باتوجه به گستردگی شبکه های مجازی اگر تصمیمات شورا  مورد نقد نیز قرار گرفت به صورت شفاف به آنها پاسخ داده شود.

وی اظهارداشت: باتوجه به گستردگی ماموریت‌های شهرداری نیاز است شورا در این زمینه  از خرد جمعی بهره بگیرد و  استفاده از این ظرفیت نشانه فرهیختگی اعضای شورا است..

فرماندارگناوه ادامه داد: حرکت در چارچوب قانون، تصمیمات شفاف، پاسخگویی به موقع، پرهیز از شائبه تصمیمات در راستای منافع شخصی و درنظرگرفتن منافع و مصالح عموم مردم از عمده مسایلی است که  از آنها بخوبی صیانت شود.

مهرجو گفت: حرکت در مسیر قانون، اشرافیت کامل بر وظایف شوراها  و شفافیت در عملکرد شوراها بسیار مهم و حایز اهمیت است و باید تصمیماتی که گرفته می‌شود در معرض آرای عمومی قرار بگیرد.

فرماندارگناوه افزود:  مردم باید احساس کنند  اعضای دور ششم شوراها را که انتخاب کرده اند، افرادی هستند که دغدغه منافع مردم دارند و در این مسیر تا پایان دوره ۴ ساله ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: راه یافتگان به شورای ششم ضمن اینکه جایگاه و مشروعیت این نهاد را بالا ببرند در راستای منافع و مصالح عمومی حرکت و تلاش کنند.

مهرجو، تسلط و نظارت اعضای شورای شهرهای گناوه و ریگ بر مقررات اداری و مالی و استخدامی در شهرداری را از دیگر مسئولیت های مهم دانست و گفت: در بدنه شهرداری باید افزاد توانمند و چابک و متخصص با در نظر گرفتن جذب کم ترین نیرو مدنظر قرار گیرد تا هم به توسعه شهر کمک شود و هم در زمینه پرداخت حقوق با مشکلی مواجه نشود.

فرماندارگناوه افزود: تلاش و برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری های گناوه و ریگ در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه در شهرداری از منابع مختلفی یک سری درآمدها وارد می‌شود نباید تنها متکی به آنها شد و از طرق دیگر کسب درآمد کنند تا در زمینه مالی با مشکلی مواجه نشوند.

دانیال اسفندیاری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت:  ترکیب شورای ششم شهرهای گناوه و ریگ مجرب و جوان هستند که با انگیزه و انرژی بدون از جانبداری از گروه و جناحی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند و تصمیم گیری های خود را براساس  مصلحت و منافع عموم معطوف کنند.

حسین امیری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: جهت شفافیت در فعالیت و خدمات شوراها ،  نیاز به ابزارهایی است که  همکاری و استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرستان یکی از بهترین راهکارها  در این ارتباط است.

در پایان این نشست ، آیین تحلیف شورای ششم شهرهای گناوه و ریگ برگزار و اعضای آن سوگند یاد کردند.

شورای اسلامی شهر گناوه دارای ۷ عضو و بندر ریگ ۵ عضو اصلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر