شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۹۹۷
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: کتاب مجموعه شعر " دلتنگ کوچه‌های خاکی بندر" اثر استاد فتح الله علی‌مرادی از چهره‌های فاخر حوزه ادبیات فارسی و فرهنگ شفاهی استان بوشهر در آیینی روز جمعه با حضور تعدادی از شاعران و علاقمندان به شعرخوانی در بندرگناوه رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این آیین گفت: در روزهایی که همه درگیر بیماری کووید ۱۹ و خبرهای ناراحت کننده هستیم، چاپ کتاب یک معلم و پیشکسوت می‌تواند خبر خوبی باشد که به جامعه انرژی مثبتی تزریق کند.

محمد مظفری افزود: جامعه و خانواده‌ها بیشتر از همیشه نیاز به آموزش دارند و یکی از راه‌های آموزش جامعه چاپ کتاب‌های فاخر است.

وی استاد علی‌مرادی را یکی از چهره‌های فاخر درحوزه ادبیات فارسی و فرهنگ شفاهی جنوب استان بوشهر معرفی کرد و اضافه کرد:  باید برنامه ریزی شود تا  از تجربیات این ادیب و شاعر توانا بیشتر از این برای آموزش و انتقال فرهنگ وتاریخ شفاهی منطقه به نسل جدید استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: فعالیت استاد علی‌مرادی در حوزه نویسندگی در مطبوعات این استان ستودنی است.

مظفری با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از وظایف رسانه و خبرنگاران آموزش جامعه و تلاش برای انتقال شفاف و سریع اطلاعات است.

فتح الله علیمرادی شاعر و نویسنده دیلمی در  آیین رونمایی از نخستین مجموعه شعر خود گفت: برای فهمیدن یک کتاب چاپ شده به طور حتم مقدمه و پیشگفتار در آن باید از سوی خوانندگان خوانده شود تنها در این صورت است که  خواننده با اندیشه‌ها و تفکر نویسنده آشنا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شعرهای این کتاب نقدی به گذشته و داشته‌های با ارزش گذشته است افزود: اگر در بعضی قطعه‌ها گلایه و ناامیدی دیده می‌شود، ناشی از نگاه شاعر به داشته‌های پیشین و استفاده نکردن صحیح در زمان حاضر است.

وی با تقدیر از هفته نامه صدای بندر و موسسه نیمدری سبز به دلیل همکاری در چاپ و نشر کتاب افزود: یکی از افتخارات من همکاری با رسانه‌های استان و بخصوص هفته نامه صدای بندر است.  

در این آیین که به همت موسسه نیمدری سبز و هفته نامه صدای بندر در سالن مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه با تعداد نفرات محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز خبرنگار از همکاران رسانه‌های خبر بندر و صدای بندر تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر