شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۲۴۴
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: کرونا در این شهرستان از وضعیت قرمز عبور کرده‌است و در شرایط فوق بحرانی قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دشتی افزود: وضعیت شیوع کرونای دلتا در این شهرستان بسیار حاد و نگران کننده است و در سه روز گذشته هفت نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در زمان حاضر در پیک پنجم و یکی از سخت‌ترین شرایط  شیوع کرونا قرار داریم و همه تخت های بخش کرونا و بخش‌های دیگر بیمارستان زینبیه شهر خورموج مرکز این شهرستان پر شده‌است.

وی اضافه کرد: هر روز شاهد افزایش تعداد فوتی ها در دشتی هستیم و تنها در مرداد ماه ۱۷ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند و تعداد فوتی های شهرستان به ۱۰۶ نفر رسیده‌است.

فرماندار دشتی تاکید کرد: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان تشدید خواهد شد و ورود و خروج از شهرهای قرمز به این شهرستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: باید از هر گونه تجمع پرهیز شود و مراسم عزاداری‌ها محرم تنها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

نادری بر ضرورت رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، دور کاری کارمندان و جلوگیری از راه‌اندازی موکب‌های عزاداری در سطح شهرستان تاکید کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: به طور متوسط روزانه یک فوتی کرونا در دشتی داریم و این امار برای شهرستان ۸۵ هزارنفری دشتی ببسیار بالا و نگران کننده است.

پرویز احمدی افزود: از ابتدای مرداد ماه تا روز گذشته ۱۷ نفر در دشتی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند در تیرماه نیز ۲۰ نفر در این شهرستان فوت شدند.

وی بیان کرد: با افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در شهرستان دشتی در چند روز گذشته بخش سوم بستری بیماران بدحال کرونایی در درمانگاه دکتر حاجیانی بیمارستان زینبیه‌ در شهر خورموج تجهیز و راه اندازی  شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی ادامه داد: در آغاز شیوع کرونا بخش کرونای بیمارستان زینبیه خورموج دارای ۱۲ تخت بود که با افزایش شمار مبتلایان به ۲۰ تخت افزایش یافت و اندکی پس از پیک سوم کرونا در کشور و افزایش شمار مبتلایان در دشتی بخش دوم بستری بیماران کرونا در بیمارستان زینبیه با ۲۰ تخت دیگر راه‌اندازی شد.

احمدی اضافه کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان بد حال در شهرستان از شمار تخت‌های آماده پذیرش بیماران بیشتر شده و ۴۲ نفر در بخش کرونا در دشتی بستری هستند و هر روز نیز  شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز جامع خدمات درمانی در شهرها و روستاهای دشتی در حال  افزایش است.

وی نیز تاکید کرد: کرونای جهش‌ یافته دلتا از قدرت انتقال و سرعت انتشار بسیار بالایی برخوردار است و همشهریان عزیز باید از سفرهای غیرضروری و تشکیل دورهمی‌ها و مجالس مهمانی و خانوادگی و تجمع در مجالس عزاداری در مکان های مسقف و مجلس ختم و تشیع پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر