جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۰۴
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش اثرگذار حوزه‌های علمیه از زمان شکل‌گیری تاکنون در تربیت دینی جامعه گفت: امروز حوزه‌های علمیه نباید از تربیت صحیح جامعه غافل شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد حوزوی بحران استان و مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کامل، آسیب‌ها شناسایی و ریشه‌یابی شود و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید برای تقویت پایه‌های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه‌ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم ادامه داد: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

 امام‌جمعه یزد در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب‌شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.

ناصری ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه با آموزش صحیح پایه‌های ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد روحیه تعهد و مسوولیت‌پذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده‌ایم تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش‌فکر، خودباور و متعهد برنامه‌ریزی مناسبی از سوی حوزه‌های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر