جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۴۳۷
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با هدف سرعت بخشی در پایش سلامت جامعه ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی افزون بر سهمیه برای رهگیری و تشخیص افراد مبتلا به کرونا در این استان تامین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: تامین این کیت‌های آزمایشگاهی جدای از سهمیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و سرعت بخشی در امر بیماریابی انجام شده است   

وی بیان کرد: استانداری بوشهر هر چه امکان داشته تاکنون برای کنترل ویروس کرونا کمک کرده و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است چون معتقدیم امروز مردم به این کمک‌ها نیاز دارند و فردا که شرایط بهتر شد دیگر نیازی در این زمینه وجود ندارد.

گراوند با اشاره به روند کاهشی شیوع و همه گیری ویروس کرونا در استان بوشهر ادامه داد: این آرامش ما را نباید دچار غفلت کند و براساس تاکید نظام سلامت بزرگترین کمک به مجموعه بهداشت و درمان رعایت پروتکل‌ها است در همین راستا همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این مسیر در کنار دانشگاه باشند تا بتواند این بیماری را مدیریت کند.

استاندار بوشهر گفت: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر در فصل تابستان و نبود تهویه مناسب بوشهری‌ها با توجه به پیک‌های ویروس کرونا دومین تابستان تلخ خود را درحال سپری کردن هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی وظایف نظارتی خود را به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی واگذار نکنند و کار نظارتی را همچنان با دقت انجام و با متخلفان براساس دستورالعمل برخورد کنند.

گراوند ادامه داد: همچنین فرمانداران شهرستان‌هایی که براساس آمار هنوز درصد بیماری در آنها بالا است کمک کنند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این حالت خارج شوند.

وی یادآور شد: فرمانداران در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از چرخش ویروس با هماهنگی دستگاه قضایی با کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی می‌کنند، بدون اغماض برخورد کنند.

گراوند با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان شهرهای جدید کشور در شهر جدید عالی شهر در استان بوشهر گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۳۰ تخت در حال آماده سازی است و انتظار می‌رود با کمک وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی این مرکز درمانی با توجه به ضرورت و نیاز هر چه سریع‌تر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی همچنین در باره بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر افزود: این بیمارستان ۲ طبقه دارد که انتظار می‌رود با توجه به نیاز نیروهای مسلح مجوز تجهیز آن برای کمک به مردم صادر شود.

گراوند همچنین بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی در این شرایط خاص تاکید کرد.

وی درمورد فعالیت حضوری مدرسه‌ها در اول مهر ماه گفت: بازگشایی مدرسه‌ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۳۳ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

علیمراد کرمی افزود: براساس اطلس آموزشی ۱۹ درصد آموزش‌ها  در استان بوشهر حضوری،  ۸۵ درصد مجازی، ۵۸ درصد تلویزیون و ۱.۵ درصد از دانش آموزان دسترسی به آموزش نداشتند و از طریق درسنامه آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: هرچند با به روز کردن و تقویت توانمندی‌ها کار آموزش به صورت مجازی در سال گذشته پی‌گیری شد اما فاصله گرفتن از مدرسه و حضور نیافتن در سر کلاس‌های درس موجب بروز آسیب‌هایی برای دانش آموزان می‌شود.

کرمی در باره واکسیناسیون معلمان گفت: در زمان حاضر ۹۸ درصد معلمان استان بوشهر دُز اول واکسن را دریافت و از روز گذشته نیز تزریق نوبت دوم واکسن معلمان آغاز و پیش بینی می‌شود تا اول مهرماه کار واکسیناسیون معلمان در استان بوشهر به سرانجام برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر