جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۷۲۷
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه گفت: رئیس‌علی دلواری نماد جهاد و مقاومت است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: عملی که بدون تقوا باشد کوچک است. از دیدگاه امام معصوم اگر اعمال انسان توأم باتقوا نباشد کوچک است و این باید مورد توجه ما باشد.

وی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد اعمال ما مورد قبول واقع نمی‌شود اضافه کرد: تقوا مایه کار و قبولی اعمال است. امام سجاد می‌فرماید سه چیز است که باعث نجات مؤمن می‌شود که عبارتند از اینکه زبان از اذیت و آزار مردم باز دارد، وقت خود را به باطل و بیهوده هدر ندهد و در فرصت‌ها به حال خودش گریه کند و اشک بریزد.

حسینی شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و افزود: امام سجاد (ع) در دوران سختی زندگی می‌کرد با حاکمان ظالم و ستمگر مبارزه می‌کرد ولی با این سختی توانست اسلام را حفظ کند.

امام جمعه موقت عسلویه به تألیف رساله حقوق توسط امام سجاد (ع) اشاره کرد و آن را زیربنای محکمی برای حقوق است.

وی ۱۲ شهریور روز ملی مبارزه با انگلیس و شهادت شهید رئیس علی دلواری را گرامی داشت و بیان کرد: رئیس علی دلواری شهید دفاع از وطن و قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس و افتخار استان بوشهر است که درس جهاد و مقاومت به ما داد و استعمارگران انگلیسی را شکست داد.

حسینی، سالروز قیام تاریخی ۱۷ شهریور را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در این روز تعداد زیادی از مردم مسلمان ایران در میدان ژاله توسط ایادی رژیم ستم شاهی به گلوله بستند و به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها دنبال تطهیر شاه هستند و می‌گویند خدا او را بیامرزد. شاه جنایتکار بود و مردم مسلمان ایران می‌کشت. او حرم امام رضا را به گلوله بست و جنایت‌های زیادی مرتکب شد.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت شهید قدوسی سرتیپ وحید دستگردی را تسلیت گفت و افزود: این شهید عزیز توسط منافقین در سال ۶۰ به شهادت رسید. منافقین در سال‌های ۶۰ و ۶۱ جنایت زیادی انجام دادند و بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور کردند.

وی ادامه داد: از آغاز اسلام تاکنون دو گروه همیشه به دنبال ضربه زدن به ما مسلمانان بودند. یک گروه منافقین بودند و یک گروه هم یهود و الان هم این دو گروه به دنبال فتنه و تهدید اسلام و مسلمین هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر