شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان:
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار دز واکسن کرونا در دشتستان تزریق شده است...
کد خبر: ۹۵۸۰۵
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار دز واکسن کرونا در دشتستان تزریق شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، فتح‌الله نوروزی در مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان دشتستان اظهار داشت: بهورزان در بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی نقشی مهم و اساسی دارند و تلاش بسیار زیادی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه بهورزان در روستاهای اولین نقطه مراجعه مردم برای دریافت خدمات هستند اضافه کرد: در دوره کرونا بهورزان نقش مهمی داشته‌اند و عامل مهمی در پیشگیری از بیماری و آگاهی بخشی به مردم بوده‌اند.

فرماندار شهرستان دشتستان از تزریق ۱۱۰ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۴۰ هزار نفر در شهرستان دشتستان هر دو دز واکسن کرونا را در یافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان تاکنون ۸۳ درصد از افراد بالای ۵۰ سال، ۵۴ درصد از افراد بین ۴۰ تا ۵۰ سال و ۱۲ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۴۰ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اجرای ۷۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان

نوروزی به تجهیز و راه‌اندازی مرکز موقت بیماران سرپایی کووید ۱۹ در حسینیه اعظم برازجان بیان کرد: در این مرکز به چهار هزار نفر خدمات ارائه شد که در عبور از پیک پنجم کرونا نقش مهمی داشت.

وی تاکید کرد: پیک پنجم کرونا طولانی شد و همه را خسته کرد و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه شاهد وقوع موج ششم این بیماری نباشیم.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های سلامت در شهرستان دشتستان اقدامات خوبی صورت گرفته و بخش عمده ۶۱ خانه بهداشت شهرستان بهسازی شده و مابقی نیز به زودی انجام می‌شود.

وی از اجرای ۷۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان این شهرستان با عتبار ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال نیز شش پروژه با اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

نوروزی گفت: از همراهی و مشارکت نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های مختلف تقدیر می‌کنیم که در هر جایی نیاز بوده همراهی صادقانه و کاملی داشته‌اند.

فعالیت ۱۱۵ بهورز

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۱۵ بهورز در ۶۱ خانه بهداشت در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

ماریا خویش‌دوست با اشاره به نقش مهم بهورزان در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار افزود: آموزشگاه بهورزی شهرستان دشتستان تاکنون ۲۷۰ فارغ التحصیل داشته است.

وی ادامه داد: در دوران کرونایی بهورزان سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند و خدمات گسترده‌ای را در نقاط مختلف شهرستان به مردم ارائه کردند.

در این مراسم از تعدادی از بهورزان به نمایندگی از بهورزان شهرستان دشتستان تقدیر شد.

برخی از بهورزان نیز مطالبات خود را در این نشست مطرح کردند که پرداخت مطالبات، تبدیل وضعیت استخدامی و پرداخت اضافه کار از مهمترین موضوعات مطرح شده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر