جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۹۶۰۷۰
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۲۳۰ واحد مسکن در جنوب استان بوشهر برای مددجویان احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدرضا میری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: با بازتعریفی از ایجاد شغل برای خانواده جامعه هدف، به دنبال ایجاد اشتغال پایدار این خانواده‌ها در سطح استان هستیم.

وی افزود: بر این اساس و متناسب با شرایط هر منطقه در سطح استان بوشهر، شغل‌هایی تعریف، آموزش‌های مورد نیاز ارائه و با مشاوره‌های شغلی، تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تصریح کرد: افزایش میزان تسهیلات اشتغال زایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری، اتفاق خوبی است که می‌تواند زمینه ایجاد شغل‌های مناسب را ایجاد کند.

میری ادامه داد: در کنار ارائه تسهیلات بانکی اشتغال زایی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های اشتغال در مناطق صنعتی و نفت و گاز استان به خصوص در جنوب این استان هستیم تا سهم خانواده‌های جامعه هدف در این نوع اشتغال‌ها نیز ارتقا یابد.

وی گفت: احصاء نیازهای اشتغال در منطقه پارس جنوبی و ارائه آموزش‌های کاربردی متناسب با این نیازهای کاری را از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌کنیم که می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار این خانواده‌ها تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به مناطق پیرامونی، بیان کرد: ساخت مسکن مددجویی، تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی، تهیه بسته‌های آموزشی و وسایل مورد نیاز دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی، حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در قالب طرح اکرام ایتام و تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش، از جمله اولویت‌هایی است که در قالب برنامه جهت هم افزایی بین کمیته امداد و ساختارهای صنعتی و نفتی پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۳۰ واحد مسکونی با هم افزایی کمیته امداد و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی با پیشرفت ۴۰ درصدی در چهار شهرستان جنوب استان بوشهر در حال ساخت است که با اتمام آن، می‌تواند مشکل عمده مددجویان این نهاد را برطرف سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر