شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از رئیس جمهور خواست استان بوشهر را به لحاظ ظرفیت‌ها، موقعیت‌های فوق العاده و نیازهای ضروری و بنیادین، استان و استانداری ویژه در نظر بگیرند...
کد خبر: ۹۶۱۸۴
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از رئیس جمهور خواست استان بوشهر را به لحاظ ظرفیت‌ها، موقعیت‌های فوق العاده و نیازهای ضروری و بنیادین، استان و استانداری ویژه در نظر بگیرند.

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته،  از رئیس جمهور درخواست کرد که استان بوشهر را با توجه به ظرفیت‌ها، موقعیت‌های فوق العاده و نیاز‌های ضروری و بنیادین، استانی ویژه و دارای استانداری با اختیارات ویژه قرار دهد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این استان با جایگاه ارزشمند ملی و بین المللی خود و مردمان بسیار عزیز و گرانقدر و نیاز‌های فراوان مردمی و سرزمینی و وجود زمینه‌های گسترده رشد و پیشرفت شایسته است مورد عنایت خاص با نگاه ملی و فراملی باشد، ولی تصویب نشدن و یا اجرایی نشدن بسیاری از طرح‌های پیشرفت آفرین و مردم‌نهاد، این استان به پیشرفت درخور و شایسته خود دست نیافته است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: حق این استان و حق مردم گرانقدر این سرزمین باشکوه بسیار فراوان و بیش از وضعیت موجود است. وجود صنایع استراتژیک و ثروت آفرین ملی و خدمات فراوان این استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی به کشور با عقب مانی‌ها و نبود تمکّن معیشتی مردم به ویژه جوانان عزیز همخوانی ندارد با آنکه برخی از دیگر نقاط ایران دارای وضعیتی بسیار پایین‌تر، ولی در دوره‌های گذشته بسیار مورد توجه بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: باید به استان بوشهر با نگاهی دانش بنیان، پیشرفت آفرین، مردم‌مدار، فراملی و با تکریم و احترام ویژه نگریست و به این مردم و این استان گرانقدر با آن پیشینه تاریخی پرشکوه نگاهی بسیار خاص داشت تا جبران گذشته شود و پیشرفت‌های لازم تحقق یابد.

آیت الله صفایی بوشهری از رئیس جمهور و دولت نیز خواست به توسعه متوازن و پیشرفت جامع استان زرخیز و ارزشمند بوشهر توجه ویژه کنند و حسب نظام‌نامه طرح‌های اولویت‌دار پیشرفت استان ، اعتبارات لازم را تخصیص دهند و با شتاب جهادی آن را اجرایی کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید و با دعوت از مردم برای کمک به خانواده‌های نیازمند به منظور تامین وسایل مورد نیاز فرزندانشان، بیان کرد: ابتدا به خویشان خود، سپس همسایگان و اطرافیان و آنگاه به خیریه‌هایی که در این زمینه فعالند به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) که همواره منشاء خیرات و برکات در این عرصه هستند، کمک کنند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین ادامه داد: با عنایات الهی، تلاش کارکنان درمان، مراعات مردم و توسعه امکانات، وضعیت حاد بیماری کرونا رو به افول است از همین رو از همه مردم تقاضا دارم مراعات جدی خود را ادامه دهند و از مسئولان می‌خواهم که امکانات درمانی و واکسیناسیون را برای همه افراد بالای ۱۸ سال گسترش دهند. به خیرین هم پیشنهاد می‌کنم «وقف سلامت» داشته باشند و امکانات بیمارستانی و درمانی را وقف کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر