جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۹۶
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) مدعی شد که پاسخ طالبان به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در افغانستان به طور فزاینده ای خشونت‌بار بوده و این گروه از مهمات جنگی، باتوم و شلاق استفاده کرده‌اند که باعث مرگ دستکم چهار معترض شده ‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خبرگزاری رویترز، تظاهرات و اعتراض هایی که اغلب زنان افغانستان هدایت آن را برعهده دارند، چالشی برای طالبان شده که درصدد حفظ کنترل بر افغانستان پس از تصرف کابل (پایتخت) به وجود آورده است.

«راوینا شمدسانی» سخنگوی کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: ما شاهد عکس العملی از طالبان بوده ایم که متاسفانه شدید بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل کشته شدن چهار معترض به ضرب گلوله را ثبت کرده است، افزود: همه این موارد یا برخی از آنها ممکن است بر اثر تلاش ها برای متفرق کردن معترضان با شلیک گلوله بوده باشد.

سخنگوی کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که این سازمان گزارش هایی مبنی بر جستجوی خانه به خانه از سوی طالبان برای یافتن افرادی که در این اعتراض ها شرکت داشته اند، دریافت کرده است، ضمن اینکه خبرنگارانی که این تجمعات اعتراضی را پوشش خبری داده اند، تهدید شده اند.

به گفته شمدسانی، در یک مورد به یکی از خبرنگاران هنگامی که به سرش ضربه ای زده شد، گفته شد که شما خوش شانس هستی که سرت بریده نشده است.

نیروهای طالبان به دنبال خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد ماه) بر کابل تسلط یافتند.

در این میان، طالبان پس از چند روز تاخیر که گفته می شود به علت اختلافات داخلی و ادامه جنگ در پنجشیر بوده است، اعضای کابینه موقت افغانستان را اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر