شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۰۸
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی‌های لازم بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای استقرار شرکت آب و فاضلاب در خارگ و واگذاری مدیریت آب و فاضلاب این جزیره به بخش خصوصی برای حل مشکل این جزیره انجام شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری شنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات زیرساختی جزیره خارگ در حوزه آب و فاضلاب افزود: سال‌هاست که مردم جزیره خارگ از مشکلات موجود در حوزه تأمین و توزیع آب شرب و ساماندهی فاضلاب گلایه‌های جدی دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر وزارت نفت متولی تامین آب شرب ساکنان جزیره خارگ است ولی در پروسه توزیع و مدیریت آب و جمع آوری فاضلاب مشکلات زیادی وجود دارد.

جمیری ادامه داد: پیش از این برای پیگیری مشکلات حوزه آب و فاضلاب جزیره خارگ نشست‌هایی با حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر و مسئولان مرتبط در وزارتخانه‌های نفت و نیرو برگزار و بتازگی نیز نشستی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این زمینه برگزار شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس بیان کرد: در نشست‌های قبلی به لزوم هماهنگی بین این دو نهاد تاکید و مقرر شده بود مطالعات لازم درزمینه مدیریت و بهینه سازی آبرسانی و اصلاح فاضلاب و بهره برداری از تسویه خانه فاضلاب انجام شود.

جمیری گفت: در نشست اخیر، نتایج مطالعات انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توافقی که بین شرکت‌های ملی نفت و آب و فاضلاب انجام شد، قرار است مدیریت آب و فاضلاب جزیره خارگ به بخش خصوصی واگذار شود.

وی عنوان کرد: نتایج این اقدام‌ و مطالعات در نشستی که پایان شهریورماه با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار می شود مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت برای انتخاب پیمانکار بخش خصوصی و انجام مناقصه تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر