جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۴۲۷
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از توافق میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و تصمیم سیاسی قاطع آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را خواستار شد.

به گزارش فکرشهر از فارس و به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی این وزارتخانه گفت: «چین از اجماع حاصل شده بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق گفت‌وگو و همکاری درخصوص مسائل پادمانی و پایش ذیل توافق هسته‌ای با ایران استقبال می‌کند و امید دارد دو طرف به داشتن عزم راسخ درخصوص تعاملات ادامه داده و به طور مناسبی مسائل باقی‌مانده مربوطه را حل کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «چین همواره بر این اصل تأکید دارد که پایبندی و اجرای برجام تنها راه درست و موثر برای حل بحران هسته‌ای ایران است».

لیجیان در ادامه گفت: «طرف‌های مربوطه به‌خصوص آمریکا باید تصمیم سیاسی قاطعی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن اتخاذ کند و در راستای تداوم و پیشرفت مذاکرات درخصوص پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران گام‌هایی مستحکم بردارد. امیدواریم طرف‌های مربوطه مسیر صحیح را دنبال کرده و شرایط و جوی مساعد برای تلاش‌های دیپلماتیک ایجاد کنند».

علاوه بر چین، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفته مسکو از توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ تعامل میان این نهاد بین‌المللی با سازمان انرژی اتمی ایران حمایت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر