جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۸۲۲
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: رئیس اتحادیه خواروبار ولبنیات فروشان بوشهر گفت: ۲۰۰ تن برنج هندی طرح تنظیم بازار برای فروش در سوپر مارکت‌ها به ثبت رسیده‌است و در روزهای آینده میان شهروندان بوشهری توزیع می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس نامدارزاده روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امیدواریم در دولت جدید، تدبیری برای سر و سامان دادن به بازار اندیشیده شود و با پایین آمدن قیمت برنج این محصول به سبد خرید همه خانوارها بازگردد.

وی بیان کرد: گرانی کم سابقه قیمت برنج باعث پایین آمدن مصرف آن در خانوارها شده و توان خرید مردم برای این کالا به شدت کاهش یافته است.

نامدارزاده ادامه داد: با این که زمان برداشت برنج در کشور فرا رسیده و باید شاهد کاهش قیمت باشیم اما برنج ایرانی در بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان وبرنج خارجی در بازه قیمتی ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

نامدارزاده درباره میزان تقاضا برای برنج در بازار گفت: تقاضا برای برنج به شدت کاهش داشته است و مردم در این شرایط قدرت خرید برنج ایرانی را دارا نیستند و حتی برای خرید برنج هندی هم دچار مشکل هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاصل از شیوع موج جدید کرونا بسیاری از مراکز عمده مصرف برنج تعطیل هستند یا کاهش فعالیت را تحربه می کنند.

نامدارزاده افزود: برای نمونه فعالیت آشپزخانه‌های صنعتی کاهش قابل توجهی داشته است از همین رو مصرف برنج نسبت به سه ماه اخیر ۱۵ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر