شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۹۶۵
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: برای دسترسی به پوشش مطلوب واکسیناسیون جمعیت هدف در روستا ها، به حمایت و همراهی دهیاران، شوراها، بسیج و نیروهای مردمی برای ترغیب مردم نیازمندیم.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری در بازدید و بررسی مسائل و موانع واکسیناسیون در روستاهای بخش مرکزی و بندر ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با شروع واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها، برای دسترسی به پوشش مطلوب واکسیناسیون جمعیت هدف، به حمایت و همراهی دهیاران، شوراهای روستا، بسیج و نیروهای مردمی برای دعوت و ترغیب مردم نیازمندیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: در حال حاضر در روستاهای شهرستان گناوه ۱۷ هزار و ۱۲۵ نفر بالای ۱۸ سال وجود دارد که از این تعداد ۹ هزار و ۶۴۵ نفر معادل ۵۶٫۵ درصد واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: برای اینکه جامعه به روال عادی فعالیت‌های خود بازگردد و مجدداً کسب‌وکارها رونق بگیرد و دوباره شاهد پیک بیماری کرونا و از دست دادن عزیزانمان نباشیم باید پوشش واکسیناسیون به حد مطلوبی برسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به توان بالای نیروهای بسیجی اظهار داشت: مشارکت نیروهای بسیج در امر دعوت مردم به دریافت واکسن در کنار ظرفیت دهیاری و شوراها می‌تواند روند رسیدن به شاخص واکسیناسیون مطلوب در روستاها را تسریع کند.

وی بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان در حال حاضر واکسیناسیون در مناطق روستایی را با استقرار تیم‌هایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، خانه‌های بهداشت و بر حسب نیاز در برخی از مساجد و حسینیه‌های روستایی به صورت تیم‌های سیار با حضور پزشک و اورژانس انجام می‌دهد تا هر چه زودتر به پوشش مطلوب در این شاخص دست یابیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و از مردم درخواست می‌شود در اولین فرصت جهت دریافت واکسن خود طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده که روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود، به مراکز واکسیناسیون روستایی مراجعه کنند.

حیدری در این بازدیدها از معاون برنامه‌ریزی فرماندار، بخشداران، دهیاران و فرمانده نیروی بسیج روستایی بخش مرکزی و بندر ریگ درخواست کرد تا دهیاران و شوراها که از مردم روستا هستند به یاری کارکنان حوزه سلامت آمده و مردم را برای انجام واکسیناسیون دعوت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر