شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۲۸۴
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پیشرفت و جهش این استان با وجود برخورداری از تمامی اسناد بالادستی به حمایت همه جانبه نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران بوشهر افزود: سند توسعه فرهنگی و فرهنگی عمومی در استان بوشهر مصوبه دارد که این ابزاری مهم برای پیشرفت در این حوزه است.

وی بیان کرد: بوشهر همچنین منطقه ویژه علم و فناوری و پایتخت انرژی‏‎ های فسیلی و هیدروکربنی است که این نشان از ظرفیت‌‎های مهم این استان برای رسیدن به افق‌های مهم توسعه است.

صفایی بوشهری ادامه داد: بوشهر پیشانی تجارت بین الملل و از طرف دیگر تنها استان برخودار از زیرساخت‏‌های هوشمندسازی دولت الکترونیک است.

وی عنوان کرد: سند دانش بنیان استان برای ۵۰ سال آینده نیز طراحی و تدوین شده که این ظرفیتی برای پیشبرد اهداف توسعه‌‎ای در این استان است و باید از آن نهایت استفاده صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با این وجود اکنون بوشهر تنها استانی است که تمام اسناد بالا دستی آن در مجامع رسمی کشور تایید شده است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: امیدواریم با تلاش همه جانبه استان بوشهر به افق‌های شایسته و درخور شان برسد که این مهم تنها با اتحاد و همبستگی محقق خواهد شد.

امام جمعه بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد شخصیتی انسان اخلاق سیاسی است که این نوع اخلاق به معنی تکریم و پاسداشت نسبت به کسانی است که در مقام خدمتگزاری قرار دارند.

صفایی بوشهری افزود: اخلاق سیاسی عنصری مهم است که بخوبی در استان بوشهر مشخص و  ظرفیتی برای پیشرفت و توسعه این استان است.

وی در با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نقشی مهم در در نظم نوین جهانی دارد  زیرا خیلی از پیامبران و ائمه اطهار فوت کردند اما اربعین امام شهادت حسین (ع) در  منظومه معرفتی و ولایتی جهان نقشی بی بدیل ایفا کرده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: امام حسین (ع) در عاشورا قیام کردند تا علاوه بر خورشید تکوین، یک خورشید تشریح نیز طلوع کند که هر چند خورشید تکوین غروب دارد اما خورشید تشریح همواره پرفروغ برای شناخت دین و انسانیت خواهد بود.

در این آیین که با حضور وزیر کشور برگزار شد با تجلیل از خدمات عبدالکریم گراوند استاندار سابق بوشهر، احمد محمدی زاده به عنوان استاندار جدید بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر