شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۷۰
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال با تلاش کارآگاهان، دایره ‏های تجسس و مشارکت شهروندان وقوع جرم‌‏های خشن در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت وقوع سرقت مسلحانه در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹، به زیر صفر رسیده و نسبت کشف به وقوع کلاهبرداری ۹۶ درصد و جعل ۹۸ درصد است، درحالی که وقوع جرم جعل در سال جاری کاهش هشت درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ۷۳ باند مجرمانه سرقت شناسایی و منهدم و در این ارتباط ۱۹۴ سارق و ۹۴  نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و ۷۴۶  فقره انواع سرقت کشف شد.

سهرابی ادامه داد: چنانچه در سرقت‌های مغازه، منزل، احشام، قطعات خودرو، لوازم داخل خودرو، موبایل، ساختمان‌های نیمه کاره و موتورسیکلت همکاری بیشتری از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیس و نکته‎‌های ایمنی صورت گیرد شرایط امنیتی بهتری در این استان ایجاد می‎‌شود.

وی اظهار داشت: در شاخص سرقت به عنف نیز نسبت کشف به وقوع ۱۰۲ درصد گزارش شده‌است.

سهرابی اظهار کرد: در ارتباط با جرم‎‌های خشن نیز نسبت کشف به وقوع ۲۵۰ گزارش شده که عمده آنها مرتبط با جرم‎‌های انجام شده در سال‎‌های گذشته است.

وی گفت: در بخش جرم خشن عاملان ۱۲ مورد قتل مربوط به دوره‌‎های گذشته شناسایی و دستگیر شدند و آمار قتل نیز در مقایسه با ۶ ماه سال گذشته کاهش ۴۳ درصدی دارد.

سهرابی اظهار داشت: در ارتباط با قتل در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت کشف به وقوع در استان بوشهر ۹۵ درصد است که عمده عوامل قتل در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر