شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت هوشیاری در برابر تحرکات رژیم صهیونیستی درکشورهای همسایه، برنامه ریزی برای حل مشکلات زیربنایی این استان در سفر آینده رئیس جمهوری و اهتمام جدی در رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی و حفظ و بهبود وضعیت موجود تاکید کردند...
کد خبر: ۹۷۵۵۷
جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت هوشیاری در برابر تحرکات رژیم صهیونیستی درکشورهای همسایه، برنامه ریزی برای حل مشکلات زیربنایی این استان در سفر آینده رئیس جمهوری و اهتمام جدی در رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی و حفظ و بهبود وضعیت موجود تاکید کردند.

بوشهر

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تحرکات اخیر کشورهای همسایه و سخنان نسنجیده و غیرکارشناسی مسئولان عالی رتبه آن کشورها صدای پای رژیم اشغالگر قدس و توطئه آنها در این کشورها شنیده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: هیچگاه رژیم اشغالگر قدس دوست کشورهای اسلامی نبوده و نخواهد بود و دوست واقعی آنها ایران است که همواره برادری و دوستی خود را ثابت کرده است.

وی بیان کرد: کشورهای همسایه ایران نباید فریب توطئه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را بخورند بلکه باید در برابر آنان و توطئه‌های‌ آنها هوشیار باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف در واقع زنده مانی شخصیت معنوی انسان بعد از مرگ است و انتظار می‌رود در این عرصه وقف قرآنی و عرصه‌های علمی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به بهبود وضعیت کرونایی در استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم همگان برای حفظ این شرایط کنونی که با لطف خداوند و تلاش کادر درمان محقق شده است اهتمام جدی داشته باشند.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای این عرصه گفت: مردم بدون شک قدردان تلاش‌های شبانه روزی این نیروی زحمتکش و حافظان همیشگی امنیت هستند.

وی در باره صدا و سیما اظهارداشت: هدایت فرهنگی و تقویت هویت ملی و انقلابی باید در اولویت کار صدا و سیما باشد زیرا این سازمان یکی از تشکل‌های مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

برازجان

امام جمعه شهر برازجان گفت: با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر مسئولان این استان با هماهنگی و برنامه ریزی لازم حداکثر استفاده از این فرصت را به عمل آورند و باید در این سفر به امور زیربنایی و مشکلات اساسی مردم توجه داشت.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر برازجان افزود: آب شرب و کشاورزی، برق، اشتغال و مسکن جوانان و رفع تبعیض و بی عدالتی از مناطق محروم، مساله عمل به تعهد پارس جنوبی نسبت به کارگیری جوانان بومی، پروژه‌های راه آهن، سد دالکی، مشکل ملوانان، شهرک صنعتی خرما، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تکمیل سدهای نیمه تمام، حمایت و فعال کردن شرکت‌های راکد و نیمه تعطیل و تکمیل، تحویل پروژه‌های مسکن مهر و توجه ویژه به بخش‌های ارم وبوشکان در این سفر مورد توجه باشد.

وی به ۹ مهرماه روز سالمند اشاره کرد و ادامه داد: مکتب اسلام عنایت ویژه ای به سالمندان دارد و نبی اکرم (ص) برکت زندگی را همراه با پیران ما می داند.

امام جمعه برازجان به ۱۵ مهر روز عشایر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: عشایر و روستائیان بیشترین خدمت را به کشور و مملکت دارند که باید قدرشان شناخته شود و دولتمردان بیش از این به مشکلات آنها توجه کنند و به فرموه امام خمینی (ره) عشایر ذخیره انقلاب هستند.

وی بیان کرد: برای حمایت از عشایر و روستائیان باید جهاد سازندگی احیا شود.

بندر دیر

 امام جمعه موقت بندر دیر گفت: سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان بوشهر دستاورد مهم و رهاورد ارزشمندی برای مردم استان در پی دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: این گونه سفرها از سوی مسئولان ارشد نظام اسلامی  و بررسی مسائل و مشکلات مردم و تصمیم گیری آنان در مرکز استان و کشور بسیار ارزشمند و موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: انسجام بخشی بین مسئولان استان، تخصیص اعتبار لازم برای طرح ها و پروژه های معطل مانده از برکات این سفر خواهد بود.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به مشکلات این شهرستان بیان کرد: تسریع در پروژه راه‌های ارتباطی بویژه جاده ساحلی دیر به بوشهر، توجه به مشکل آب آشامیدنی مردم و راه‌اندازی آب شیرین کن، بررسی مشکلات صیادان و کشاورزان، پروژه نیمه تمام خورخان بردخون، نرخ بالای برق مصرفی مردم، امور فرهنگی و اشتغال جوانان شهرستان از خواسته های مردم شهرستان دیر برای طرح در سفر رئیس جمهوری است.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر انتظار می‌رود فرمانداری این شهرستان به عنوان ویژه معرفی شود.

 حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: با توجه به شرایط خاص شهرستان کنگان از جمله میزبانی بخش عمده صنعت و حضور بزرگترین پالایشگاه‌ها، وجود سیراف پر آوازه به عنوان سند حاکمیت ایران بر خلیج همیشه فارس ، شیرینو  بزرگترین روستای استان و از بزرگترین روستاهای کشور و دیگر شاخصه ها باید به فرمانداری ویژه ارتقا یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) قطب درمان جنوب و ارائه دهنده بخش عمده ای از خدمات درمان به حوزه صنعت است، باید مصوبه تعیین این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین نفت که از سال ۱۳۸۹ تا کنون بر زمین مانده اجرایی و محقق شود.

محمودی با اشاره به سرمایه های بزرگ انسانی شهرستان کنگان گفت: توقع و انتظار و مطالبه جدی مردم از دولت و استاندار جدید بوشهر این است که در حوزه مدیریتی اعم از کشوری، استانی، صنعت  و شهرستان از نیروهای توانمند بومی این شهرستان استفاده و بکارگیری شود.

وی گفت: انتظار مردم از فرزند این استان که آشنا به مسائل و مشکلات منطقه و ساحل نشینان است، این است که با تلاش مضاعف و استفاده از همه ظرفیت‌ها ، زمینه توسعه استان بویژه شهرستان کنگان را بیش از پیش فراهم نماید.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به سفر هفته آینده رئیس جمهوری به استان بوشهر، مردم امیدوارند مشکل ته لنجی را که شغل عمده مردم این دیار به آن وابسته است، تدبیر و برای همیشه حل شود.

 حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: رئیس جمهوری بطور حتم دغدغه مشکلات مردم را دارد و به دنبال اجرای عدالت و زندگی عزت مندانه است.

وی با بیان اینکه موضوع ته لنجی برای همیشه باید حل شود، گفت: رئیس جمهوری در زمان تبلیغات ریاست جمهوری قول ساماندهی ته لنجی را دادند و مردم امیدوارند در سفر خود به استان بوشهر این مسئله را به سرانجام برساند.

امام جمعه گناوه گفت:  با حضور رئیس جمهوری و وزرا، از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم آگاه خواهند شد و سفر هفته آینده  بارقه امید  در دل مردم ایجاد شده  است.

وی افزود: مردم همانطوری‌که در تمام ادوار انقلاب حامی نظام و مسئولان بوده و هستند اما گرفتاری و  مطاالبه هایی دارند که باید در حل آنها کوشید.

رکنی حسینی گفت: باوجود قابلیت و ظرفیت های بزرگ استان بوشهر متاسفانه جوانان بیکارند و مجبورند به بعضی از شغل‌ها نظیر شوتی  روی آورند که خواسته هیچکسی نیست.

امام جمعه گناوه افزود: ما به شدت با پدیده شوم قاچاق که همواره رهبری بر آن تاکید می کند، مخالفیم  اما یک فکری هم برای پنج هزار فارغ التحصیل کارشناسی و ارشد و بالاتر این منطقه باید شود.

رکنی حسینی، اجلاس نمایشی و مضحکی اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد و گفت: در این کنفرانس شرکت کنندگان خواستار پیوستن و عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیست شدند که با موج شدید مخالفت مردم عراق روبرو شد.

وی افزود: عادی سازی روابط عراق با رژیم جعلی صهیونیست و حساسیت سنجی از عمده اهداف این اجلاس بود تا ببیند مردم چه واکنشی نشان می دهند که خوشبختانه با مخالفت قاطع عمومی در مرام اربعین و حرم حسینی مواجه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر