جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم:
کد خبر: ۹۷۷۶۰
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بوشهر یک استان برخوردار ولی متأسفانه محروم است و برخورداری و محرومیت در کنار هم هیچ علتی جز ضعف مدیریت ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه شنبه در نشست با انجمن آبزیان استان بوشهر و فعالین حوزه آبزی پروری اظهار داشت: دلیل اینکه ما توقع داریم تا خاموشی‌های برق را در استان بوشهر نداشته باشیم این است که ما یک تولید کننده‌ایم نه مصرف کننده و بیش از دو برابر مصرف خود در استان تولید برق داریم و همه تاکید ما بر این است که سهم خاموشی نداشته باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما برای جبران سهم خاموشی استان تلاش کردیم که این سهم را از توان صنایع جبران کنند که سهم ما به صفر برسد.

جمیری خاطرنشان کرد: اگر در سال آینده خاموشی داشته باشیم باید در آن استثنائاتی هم وجود داشته باشد و باید جاهایی مانند بیمارستان‌ها استثنا قائل باشیم.

وی ادامه داد: جاهایی که با موجود زنده سر و کار دارند مانند پرورش دهندگان میگو که قطعی برق در آنها می‌تواند خطر آفرین باشد که مصرف برق آنها سهم قابل توجهی نیست باید جز مستثنیات باشند.

وی گفت: ما باید تعیین تکلیف کنیم که بر اساس ضوابط، این مجموعه‌های صنعتی خود مسئول تهیه و تولید برق مورد نیازشان هستند یا دولت باید نیاز آنها را تأمین کند، اگر بر عهده خودشان است که باید فکر کنند و اگر کار دولت است سیستم اجرایی باید پای کار بیاید و مشکلات را حل کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجموعه برق در این خصوص باید تمام تلاش و توان خود را به کار گیرد تا مشکل برق استان بوشهر حل شود.

وی تصریح کرد: استان بوشهر یک استان برخوردار ولی متأسفانه محروم است و برخورداری و محرومیت در کنار هم هیچ علتی جز ضعف مدیریت ندارد.

جمیری یادآور شد: اصلاً قابل توجیه نیست و مسؤلین باید صفر تا صد متولی باشند و اینگونه نباشد که مشکلات وجود دارد و مدیران از آن بی خبر باشند.

وی گفت: هر کس که می‌گوید نمی‌شود و نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد باید خداحافظی کند و برود و اینگونه نیست که بمانند و بگویند که نمی‌شود و وظایفشان را هم انجام ندهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صنایع برق بری که سهم بالایی از بار را بر شبکه توزیع تحمیل می‌کنند باید برق مورد نیاز خود را تولید کنند حتی باید به شبکه توزیع نیز کمک کنند و نه باری بر دوش شبکه باشند.

جمیری بیان کرد: استان برخوردار ما تنها زمانی از محرومیت نجات پیدا می‌کند که مدیران ما از سرمایه گذاران استقبال کنند و تولید کننده امروز را مانند جهادگران دیروز دفاع مقدس بدانند و بنامند.

وی گفت: همچنانی که ما در زمان دفاع مقدس از این خاک و مملکت دفاع کردیم و کسانی که در این راه به درجه جانبازی، ایثارگری و یا شهادت نائل آمدند که افتخار ما هستند، امروز نیز در عرصه فعالیت‌های اقتصادی آنهایی که با نیت درست و برای خدمت به این جامعه و نظام و تولید ثروت و قدرت و رفع مسائل و مشکلات ورود پیدا می‌کنند اینها جهادگران عرصه اقتصادی هستند.

وی تصریح کرد: دولت وظیفه دارد، با استقبال از بخش خصوصی بسیاری از مشکلات را حل کند زیرا دولت به تنهایی قادر به انجام تمامی این کارها و حل مشکلات نیست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: راه نجات استان ما این است که با این همه پتانسیل، سرمایه گذاران بتوانند برای سرمایه گذاری به این استان بیایند و در مقابل مسئولین اجرایی استان باید از بخش خصوصی استقبال و حمایت کنند.

نشست بررسی مشکلات فعالان صنعت آبزی پروری استان بوشهر با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی استان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر