شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۰۸۰
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: هزار و ۱۸۱ نفر مددجو این استان با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمندشدن از چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمد رضا میری اظهار کرد: " کمیته امداد با مدیریت فقر و نگاه کلان به پدیده محرومیت زدایی برای توانمندسازی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی تلاش می‌کند که در این برنامه باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا رسیدگی مطلوب‌تر و بیشتر به افراد تحت حمایت صورت پذیرد.  

وب ادامه داد: در راستای سیاست‌های اجرایی نیل به اهداف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت امداد، هزار ۱۸۱ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال جاری با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمند شدن از چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش انگیزه مددجویان جهت مشارکت در برنامه‌های اشتغال و لزوم اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم جهت خودکفا نمودن آنها، خاطرنشان کرد: کمیته امداد موظف است پرداخت مستمری به مددجویانی را که حداقل یک سال از اجرای طرح‌های اشتغال آن‌ها می‌گذرد به آن‌ها پرداخت نماید.

میری در ادامه افزود: پس از گذشت یکسال از شروع طرح‌های خوداشتغالی مددجویان، بررسی‌های دقیق و مشخص از طرح‌های آن‌ها صورت می‌گیرد و چنانچه درآمد خالص ماهیانه طرح آن‌ها به حداقل حقوق و دستمزد قانون کار برسد، با  درنظر گرفتن شرایطی از تحت حمایت خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آن‌ها می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی در پایان خاطر نشان کرد:  هزار و ۷۱۹ نفر در سال ۱۳۹۹ از طریق طرح‌های خود اشتغالی و کاریابی این نهاد خودکفا شدند و اکنون درای درآمد مناسب از طرح اشتغال خود هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر