شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۲۳۵
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: در بررسی مقدماتی مشخص شد که متهم  با درج و انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغی قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به‌ همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ مهدی قاسمی ادامه داد: که برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، فعالیت سایبری مجرمانه خود را در قسمت استان تهران طراحی و اجرایی کرده و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌کرد.

وی تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در هنگام تبدیل وجوه حاصله از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد. 

این مقام سایبری عنوان داشت: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده توسط پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از دوماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است. 

رئیس پلیس فتا بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: تا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: از آنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان هستند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر