شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۶۸۰
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و با همکاری شورا و دهیاری روستاهای باغان و محمدآباد و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی ۲ کتابخانه روستایی در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز سه‌شنبه به نقل از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهرگفت: روستاها ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارند که با اقدام‌های موثر می‌توانند زمینه شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

محمد مظفری اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب در مناطق اجرا کرد و در سال جاری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و فعالان کتاب‌خوانی موفق به  تاسیس پنج کتاب خانه در شهرستان‌های دشتی و گناوه شد.

وی افزود: کتاب خانه‌ها باید اتاق فکر روستاها باشند و شورا و دهیار باید با برگزاری جلسه‌های هفتگی توسعه روستا را از این حوزه دنبال کنند.

مظفری کسب مقام برتر کشوری از سوی باشگاه کتاب‌خوانی روستاهای دشتی را نشان از استعداد بالای حوزه کتاب در این شهرستان عنوان کرد که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: آغاز به فعالیت این کتابخانه  نقطه شروعی برای روزهای بهتر و فعالیت‌های اثرگذارتر در بخش فرهنگ روستا است.

حمید زارعی افزود: تاسیس باشگاه کتابخوانی "سردار دلها" و کسب مقام برگزیده کشوری در سال اول فعالیت خود گواه بر ادعای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این روستا دارد.

وی ادامه داد: امید می‌رود افتتاح این کتابخانه گامی مثبت برای دیگر فعالیت‌ها باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر