جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۹۶۰
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵

فکشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای ایجاد شرایط تردد کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در اولویت طرح‌های توسعه این بندر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: طرح توسعه بنادر تابعه بوشهر در سه برنامه پنج ساله (از سال ۱۴۰۰) به تصویب رسیده است و در قالب این طرح با افزایش ظرفیت بنادر، زمینه رونق روزافزون تجارت در آن‌ها فراهم می‌شود که نتیجه آن افزایش اشتغال و رونق کسب و کار حوزه دریانوردی است.

وی افزود: در این زمینه تلاش می‏‌شود تا شناور‌های سنتی به‌تدریج جای خود را به شناور‌های فلزی بدهند و بندر‌های تابعه در این استان بتوانند بخوبی در عرصه تجارت بین المللی فعالیت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: این استان ۱۱ بندر تجاری دارد که بزرگ‌ترین آن بندر بوشهر با ظرفیت ۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این است که افزایش عمق کانال بندر بوشهر تا ۱۳.۵ متر زمینه برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی فراهم شود.

ارجمندزاده بیان کرد: در شرایط کنونی در بندر بوشهر تنها امکان تردد کشتی‎‌های ۳۰ هزارتنی وجود دارد که با اجرای طرح توسعه علاوه بر فراهم شدن شرایط برای تردد کشتی‎‌های ۵۰ هزار تنی، مساحت محوطه‎ پایانه‌های کانتینری، صادرات مواد معدنی و نفتی افزایش پیدا می‌‏کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر